سنا
1400/09/13
13:19
گروه شیمیایی در صدر گروه‌های بورسی

در جریان معاملات امروز (شنبه، سیزدهم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۵ هزار و ۳۳۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۶۵۲ واحد کاهش، به رقم ۳۶۲ هزار و ۹۰۸ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد .


شاخص بازار اول کاهش ۵ هزار و ۱۰۵ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۶ هزار و ۹۸۴ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه شیمیایی با ۴۳ هزار و ۴۰۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۷۶ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۲۹ هزار و ۷۱۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۲ هزار و ۵۲ معامله به ارزش یک هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۲۰ هزار و ۳۹۵ معامله به ارزش یک هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال و گروه فرآورده‌های نفتی با ۲۴ هزار و ۲۸۹ معامله به ارزش یک هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۵۰۴ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۴۵۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۲۸۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۸۷ واحد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲۱۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، بانک ملت با ۵۹۵ واحد، بانک تجارت با ۳۸۰ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۳۷۵ واحد، شرکت بانک صادرات ایران با ۳۵۵ واحد و بانک پاسارگاد با ۳۱۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


انتهای خبر

0
0