ارز دیجیتال
1399/12/03
11:08
بیل گیتس: درباره بیت کوین موضع خنثی دارم؛ ارزهای دیجیتال در حال حاضر فعالیت‌های مجرمانه را تسهیل می‌کنند

بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، با بیان اینکه دیدگاهی خنثی در مورد بیت کوین به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری دارد، افزود که دنیا بدون ارزهای دیجیتال جای بهتری خواهد بود. به گزارش بیت کوین داتکام، بیل...

بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت ، با بیان اینکه دیدگاهی خنثی در مورد بیت کوین به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری دارد، افزود که دنیا بدون ارزهای دیجیتال جای بهتری خواهد بود.


به گزارش بیت کوین داتکام، بیل گیتس در دو مصاحبه جداگانه به تشریح رویکرد خود در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال پرداخت. او در مصاحبه اول که با شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) انجام شد، در پاسخ به این پرسش که استخراج بیت کوین چه تغییرات اقلیمی‌ای ایجاد می‌کند، گفت:


من بیت کوین ندارم. بیت کوین را شورت [هم] نکردم. در نتیجه رویکردم خنثی است. بیت کوین می‌تواند با تکیه بر هر جنون و هر پایه و اساسی که دارد بالا و پایین شود و من [هم] راهی برای پیش‌بینی روند آن در آینده ندارم.


بیل گیتس در ادامه افزود:


من خودم شخصا به فکر تغییر شکل پول به فرمی دیجیتالی‌تر و کاهش هزینه‌های نقل‌وانتقالات مالی هستم، این یک از کارهایی است که در بنیاد گیتس (Gates Foundation) انجام می‌دهیم؛ اما در این بنیاد طوری این کار را می‌کنیم که می‌توان آن را برگشت زد تا از این طریق بتوانیم شفافیت کاملی داشته باشیم و بدانیم چه کسی چه کاری انجام می‌دهد. مسئله فرار مالیاتی یا فعالیت‌های غیرقانونی نیست.


نباید فراموش کرد که گیتس هیچوقت طرفدار بیت کوین نبوده است. او در سال ۲۰۱۸ او با حضور در برنامه‌ای از شبکه سی‌ان‌بی‌سی که وارن بافت و گارلی مونگر (Charlie Munger) از شرکت برکشای هاتاوی (Berkshire Hathaway)، هم در آن حضور داشتند در ارتباط با بی‌ارزش بودن بیت کوین صحبت کرد. بیل گیتس در آن زمان گفت:


به‌عنوان یک کلاس دارایی، چیزی تولید نمی‌کنید که انتظار داشته باشید [ارزشش] بالاتر رود. کاملا شبیه یک سرمایه‌گذاری بر پایه «نظریه احمق‌تر» است. اگر یک راه ساده برای شورت‌کردن بیت کوین وجود، این کار را می‌کردم.


نظریه احمق‌تر عنوان می‌کند که می‌توان صرف‌نظر از ارزش یک سهام، با خرید و فروش آن در آینده پول در آورد؛ چرا که همیشه فردی احمق‌تر از شما وجود خواهد داشت تا آن را بخرد. شایان ذکر است که در آن زمان قیمت بیت کوین ۹,۳۰۰ دلار بود.


بیل گیتس در مصاحبه دیگرش با نشریه وال استریت ژورنال که روز پنجشنبه منتشر شد نیز در مورد بیت کوین صحبت کرد. او در پاسخ به این سوال که دنیا با نبود کدام یکی از نوآوری‌های حوزه فناوری جای بهتری خواهد شد، گفت:


نحوه کارکرد امروزه ارزهای دیجیتال، امکان اجرای برخی فعالیت‌های مجرمانه را می‌دهد. خوب می‌شد اگر از شر آنها خلاص می‌شدیم.


او بلافاصله افزود:


احتمالا بهتر بود که می‌گفتم سلاح‌های شیمیایی. این سلاح‌ها واقعا چیزهای بدی هستند. نباید برای چنین چیزی فناوری داشته باشیم.


بر اساس فهرست ثروتمندترین افراد دنیا که به‌صورت لحظه‌ای به‌روزرسانی می‌شود، بیل گیتس در رده چهارم ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد. جف بزوس با ۱۸۹ میلیارد دلار سرمایه خالص در رده اول قرار دارد. ایلان ماسک و برنارد آرنالت (Bernard Arnault)، به‌ترتیب با ۱۸۲ میلیارد و ۱۵۹ میلیارد دلار سرمایه در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.


علیرغم دیدگاه منفی بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، این شرکت گواهی ثبت دستگاهی را ثبت کرده است که به افراد امکان می‌دهد با استفاده از انرژی تولید‌شده از فعالیت‌های بدنی، ارزهای دیجیتال استخراج کنند. این دستگاه قرار است امواج مغزی و گرمای بدن در هنگام انجام فعالیت‌های از پیش تعیین‌شده آنلاین مثل استفاده از موتورهای جستجو، ربات‌های گفتگو و مشاهده تبلیغات برای استخراج استفاده کند.


انتهای خبر

0
0