آکادمی هلاکوئی
1400/10/26
17:10
طرح‌های مقیاس پذیری کاردانو (ADA) برای سال ۲۰۲۲ به فاز باشو منتقل می‌شوند

بین کریپتو(BeInCrypto) اخیرا در وبلاگ آموزشی چارلز هاسکینسون…

بین کریپتو(BeInCrypto) اخیرا در وبلاگ آموزشی چارلز هاسکینسون گزارش داده است، جایی که او نقشه راه کاردانو را برای سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹) تشریح کرده، کاردانو برای مقابله با افزایش پیش‌بینی‌شده در توسعه dApp، پیشرفت‌های هیجان‌انگیزی را برای سال ۲۰۲۲ اعلام می‌کند و پیشرفت‌های کاردانو برای سال ۲۰۲۲ به سرعت انجام خواهد شد. در این گزارش اشاره شد که شرکت پشتیبان کاردانو از هیچ هزینه ای برای توسعه بهبودهای داخلی و خارج از زنجیره که راه را برای توسعه هموار گسترش اکوسیستم کاربردی غیرمتمرکز، دریغ نمی کند.


بهبودهای درون زنجیره


مرحله Basho شاهد سرمایه‌گذاری منابع در بهینه‌سازی و مقیاس‌بندی برای مقابله با افزایش پیش‌بینی‌شده در برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر کاردانو خواهد بود. یکی از بهبودهای زنجیره ای افزایش اندازه بلوک، پس از افزایش اخیر از ۸ کیلوبایت به ۷۲ کیلوبایت خواهد بود. انتظار می رود بلوک ها در عرض پنج ثانیه به ۹۵ درصد همتایان برسند. یکی دیگر از بهبودهای زنجیره ای تایید کنندگان ورودی خواهد بود. آنها زمان انتشار بلوک و توان عملیاتی را بهبود می بخشند که در نهایت تعداد تراکنش ها را در ثانیه افزایش می دهد.


همچنین بهبودهایی در حافظه در مدیریت خروجی تراکنش خرج نشده (UTXO)، توزیع سهام و توزیع سهام زنده وجود خواهد داشت.


مدل توسعه پذیر UTXO شامل پیشرفت هایی در زبان برنامه نویسی Plutus است. پیشرفت‌ها عبارتند از ورودی‌های مرجع (Cardano Improvement Proposal-۰۰۳۱)، Plutus Datums (CIP-۰۰۳۲)، و اشتراک‌گذاری اسکریپت (CIP-۰۰۳۳).


بهبودهای خارج از زنجیره


همچنین بهبودهای خارج از زنجیره برای مرحله باشو برنامه ریزی شده است. زنجیره های جانبی برای اولین بار معرفی می شوند. سایدچین یک بلاک چین است که از طریق یک پل به بلاک چین اصلی متصل می شود تا توکن ها را قادر سازد تا توکن های یک زنجیره را در زنجیره دیگر استفاده کرده و به زنجیره اصلی بازگردانند. زنجیره های جانبی ماشین مجازی اتریوم که به بلاک چین اصلی کاردانو متصل می شوند شامل Milkomeda و Mamba هستند.


یکی دیگر از بهبودهای خارج از زنجیره، شاهد انجام برخی تراکنش‌ها در خارج از زنجیره بلوکی برای بهبود کارایی شبکه خواهد بود. معاملات خارج از زنجیره از طریق یک مدل اعتماد عمل می کنند. Hydra، یکی دیگر از بهبودهای خارج از زنجیره، با استفاده از دفتر کل توزیع شده زنجیره اصلی به عنوان لایه تسویه، راه کارآمدتری برای پردازش تراکنش های خارج از زنجیره اصلی ارائه می دهد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: beincrypto


انتهای خبر

0
0