تحلیل کاربردی هلالات
1400/06/30
11:21
#رایانه #انفورماتیک در این گروه 9 نماد را طبقه بندی کرده ایم که #رانفور #مفاخر #اوان #مداران #مرقام #سیستم #اپرداز #سپیدار #رافزا هستند. سال مالی ...

#رایانه #انفورماتیک



در این گروه ۹ نماد را طبقه بندی کرده ایم که #رانفور #مفاخر #اوان #مداران #مرقام #سیستم #اپرداز #سپیدار #رافزا هستند. سال مالی مرقام منتهی به شهریور و سایرین منتهی به اسفند هستند.



جمع درآمد این شرکت ها در سال گذشته تقویمی ۴.۱۹همت بوده که ۲.۶۵همت آن را #رانفور ایجاد کرده است. پس ازان #مداران #سیستم پر درآمدهای گروه با ۳۰۰ - ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد سالانه هستند.



در بهار جمع درآمد این ۹ شرکت ۱.۳همت بوده و برآورد ما این است که در مجموع سال تقویمی ۱۴۰۰ این شرکت ها ۶.۱همت درآمد کسب کنند. #مداران #سیستم #سپیدار بیشترین افزایش درآمد را به لحاظ درصد رشد تجربه خواهند کرد.



متوسط حاشیه سود این شرکت ها که البته فعالیت های آن ها بسیار متفاوت است هم دیگر است، ۴۶درصد بوده که #رافزا #سپیدار #سیستم بیش از ۸۰درصد حاشیه سود ناخالص دارند. #رانفور نیز حاشیه سود بالای ۵۰درصد را تجربه می کند.



برای سال ۱۴۰۰ متوسط حاشیه سود ۴۲درصد پیشبینی می شود اما تقریبا در تمام نمادها حاشیه سود مشابه سال قبلی است و تنها #مداران به سبب فعالیت های جدید که درآمد بالا و حاشیه سود پایین دارد، دستخوش تغییرات مهمی در حاشیه سود می شود.



۳۳۴میلیارد تومان هزینه عمومی اداری سال ۹۹ به ۴۲۸میلیارد تومان می رسد. ۲۲میلیارد تومان هزینه مالی نیز به مرز ۳۰میلیارد تومان خواهد رسید. در بخش سایردرآمد عملیاتی و سایر درآمد غیر عملیاتی، بخشی از سود شناسایی شده سال ۹۹ #اپرداز و #سیستم تکرار ناپذیر است اما #رانفور مجددا سایر درآمد عملیاتی خود را تکرار می کند چون از محل زیرمجموعه ها خلق می شود.



نهایتا باید گفت p.e fw نمادها #سیستم #سپیدار #رافزا پتانسیل تجربه اعداد زیر ۱۰ را داشته و می تواند آن را حفظ کند. #رانفور از محدوده P.e ۱۵ به سمت ۱۲ و شاید ۱۰ واحد برسد. حجم عملیات #مداران رشد خوبی داشته اما حاشیه سود آن بالا نیست که باید رصد شود و ممکن است تحولات مثبتی را تجربه کند اما فعلا P.e ttm آن حدود ۲۰ واحد است.

انتهای خبر

0
0