اقتصاد آنلاین
1400/05/10
12:30
نگاهی به پرتفوی توسعه معادن روی ایران در تیر ماه / افزایش ارزش بازاری کروی

ارزش بازاری شرکت توسعه معادن روی ایران در چهارمین ماه سال ۱۴۰۰، به حدود هفت هزار و ۸۶۰میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت نزدیک به دو میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید به ثبت رساند.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در تیر ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری شرکت توسعه معادن روی ایران با حدود ۹۶۳میلیارد تومان افزایش به حدود هفت هزار و ۸۶۰میلیارد تومان رسید. افزایش ۵۰۵میلیارد تومانی ارزش شرکت کالسیمین (از گروه فلزات اساسی)، بیشترین تاثیر را بر این رشد داشت. همچنین ملی سرب و روی ایران با ۲۸۴میلیارد تومان رشد و شرکت فرآوری مواد معدنی ایران با افزایش ۱۷۱میلیارد تومانی ارزش بازار، در رده‌های بعد قرار گرفتند.


«کروی» در چهارمین ماه از سال جدید، یک میلیون سهام شرکت کالسیمین را به مبلغ ۱.۵میلیارد تومان و ۵۰هزار سهام ملی سرب و روی ایران را به مبلغ ۲۹۵میلیون تومان خریداری کرد.


در پایان تیر ماه، مالکیت «کروی» در صنعت فلزات اساسی، بیش از ۵۸درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی این نماد را به خود اختصاص داده است. گروه اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی با حدود ۱۸درصد و گروه واسطه‌گری‌های مالی و پولی با حدود ۱۷درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت توسعه معادن روی ایران قرار دارند.


گفتنی است سهام کالسیمین حدود ۶۸درصد ارزش پرتفو این شرکت را تشکیل می‌دهد. همچنین سهام ملی سرب و روی ایران با ۱۶درصد، فرآوری مواد معدنی ایران با ۱۳درصد، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود و بورس انرژی ایران (بورس انرژی) با یک درصد در رتبههای بعدی ارزش بازاری پرتفو شرکت توسعه معادن روی ایران قرار دارند.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید


کروی تیرپرتفو کروی تیر
انتهای خبر

0
0