تدبیر فردا
1400/08/05
09:57
با سلام خدمت دوستان خب تحلیل دیروز و امروز بازار رو دیشب بنده وقت نکردم بزارم حالا بعد از بازار درموردش صحبت میکنیم که البته زیاد خارج از انتظار ه...

با سلام خدمت دوستان


خب تحلیل دیروز و امروز بازار رو دیشب بنده وقت نکردم بزارم حالا بعد از بازار درموردش صحبت میکنیم که البته زیاد خارج از انتظار هم پیش نرفته است.



یک تحلیل کلی درمورد شاخص نزدک رو بنده در اینجا قرار بدهم که خیلی از دوستان و تحلیلگران عزیز سفارش کردند، ببینید نزدک در یک محدوده ی پر فشار و پر از ابهام قرارگرفته که همگی اهالی بازار منتظر هستند گزارش های مالی سهام برتر این شاخص در این پنج شنبه نمایان شود. خب شاخص تکنولوژی هست و در این دو سال خوب رشد کرده و در این دو هفته ی اخیر نیز نسبت به دو شاخص دیگر و رقیب خود ( داوجونز و s&p ۵۰۰) از رشد کمی برخوردار بوده که دلیل آن همین گزارش ها است، گزارش فیس بوک یک نزول بد رو به این شاخص داد هر چند با آمدن گزارش تسلا این وضعیت کاملا جبران شد ولی برای عبور از این محدوده ی مقاومتی نیاز به گزارش مثبت چند شرکت برتری هست که در این هفته منتشر می شود ( تقریبا ۴۰ درصد این شاخص رو پنج شرکت تشکیل می دهند که دو تای آنها رو دیدیم گزارشاتشون رو). پس برای عبور ما نیاز به یک محرکه ی جدید داریم ، اگر وضعیت شرکت ها آنطور که باید خوب نبود، خب این شاخص دوباره یک نزول چند وقته به پایین رو خواهد زد که البته برای ما تریدر ها بسیار بهتر از صعود هست چون میدانیم در هر صورت بنیاد این شاخص در حالت کلی به سمت صعودی است، پس بعد از یک روند نزولی همگی آماده ی باز کردن اردر خرید در روند صعودی آن هستیم. برای یک تریدر فرقی در صعود یا نزول ندارد ولی بهتر است تمرکز خود رو از دست ندهیم و بهترین تشخیص از روند رو در اختیار داشته باشیم. از نظر بنده این دو روز در حجم بالا ترید نزنید تا وضعیت مشخص شود.


از لحاظ تکنیکالی ، شاخص با حرکت دیروز یک واگرایی نزولی رو زاده است ولی روند صعودی خود را هنوز حفظ کرده است. ( بهتر است زیاد به تکنیکال در این برهه ی زمانی توجه نکنید چون دو روز دیگر اطلاعات مهم بنیادی رو ما قرار هست مشاهده کنیم و همیشه بنیاد قوی تر از تکنیکال سهم هست و میتواند روند را به نفع خود عوض کند)



موفق باشید



انتهای خبر

0
0