بورس۲۴
1401/01/15
12:05
دلیل ورود سنگین پول حقیقی به صندوق اطلس مشخص شد

دیروز یکی از روزهای مهم بازار سرمایه طی ۶ ماه اخیر بود. علاوه بر این که ارزش معاملات خرد روزانه رکورد ۶ ماهه را شکست، شاهد قوی ترین ورود پول از سوی سهامداران حقیقی بازار از هفته پایانی مهر ماه تا کنون بودیم.

دلیل ورود سنگین پول حقیقی به صندوق اطلس مشخص شد

بورس۲۴ : دیروز یکی از روزهای مهم بازار سرمایه طی ۶ ماه اخیر بود. علاوه بر این که ارزش معاملات خرد روزانه رکورد ۶ ماهه را شکست، شاهد قوی ترین ورود پول از سوی سهامداران حقیقی بازار از هفته پایانی مهر ماه تا کنون بودیم.


در چنین روزی بیشترین خریدهایی که حقیقی ها داشتند در نمادهای خودرو، فولاد، خساپا، فملی، گدنا، فخوز، بوعلی، اطلس، ذوب و شیراز بود. همانطور که می بینیم نام صندوق اطلس به عنوان هشتمین نماد پرتقاضا از سوی حقیقی های بازار به چشم می خورد.


حال ببینیم چرا حقیقی ها روز گذشته بیش از ۲۰ میلیارد تومان نقدینگی وارد این صندوق سرمایه گذاری کردند؟ بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال، صندوق سرمایه گذاری توسعه اندوخته آینده که یک صندوق سهامی است و بیش از ۶۶ درصد از منابع خود را در سهام سرمایه گذاری کرده، در دوره یک ماهه اسفند ۹۶ درصد از کل درآمدهای خود را از محل سرمایه گذاری در سهام به دست آورده که مبلغی در حدود ۸۰ میلیارد تومان بوده و ۴ درصد از کل درآمدهایش که معادل بیش از ۳ میلیارد تومان است، را از محل سرمایه گذاری در اوراق بهادار حاصل کرده است. جمع کل درآمدهای این صندوق در اسفند ماه به بیش از ۸۳ میلیارد تومان رسیده است.


عمده ترین سهم های صندوق اطلس در اسفند ماه به ترتیب فولاد، فخوز، شپدیس، مبین، وامید، نوری، وغدیر، وسپه، فپنتا و ساروم بود.


صندوق اطلسصندوق اطلسصندوق اطلس
انتهای خبر

0
0