پایگاه خبری انتخاب
1398/12/10
07:57
#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آغاز هفته سخت ایران در مواجهه با کرونا / ماجرای صدای آژیر در سازمان انرژی اتمی چه بود؟ مدارس ...

#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آغاز هفته سخت ایران در مواجهه با کرونا / ماجرای صدای آژیر در سازمان انرژی اتمی چه بود؟



مدارس تا دوشنبه تعطیل است


وزیر بهداشت، با بیان اینکه پیک اصلی کرونا در هفته آتی و روزهای آینده است و هفته نسبتا سختی در پیش داریم از تعطیلی مدارس کل کشور به مدت سه روز، تا روز دوشنبه هفته جاری خبر داد. سعید نمکی گفت: قرار شد ساعات کار ادارات با تفویض اختیار به ستاد استانی مبارزه با کرونا و با نظر استاندار و اعلام دانشگاه علوم پزشکی به گونه‌ای تنظیم شود که ستاد استانی بتواند در تاخیر دو ساعته یا کوتاه کردن دو ساعته خدمت رسانی در استان‌ها به شرطی که خدمات مردم معطل نماند، تصمیم گیری شود.



آمار جدید کرونا در ایران؛ ۳۸۸ مبتلا، ۳۴ فوتی


کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد:از ظهر روز گذشته نفر مبتلای جدید به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۳۸۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۳۴ نفر رسیده است. جهانپور گفت: براین اساس به تفکیک استان‌ها در استان تهران ۶۴، گیلان ۲۵، قم ۱۶، اصفهان ۱۰، مازندران ۶، اردبیل ۱، البرز ۳، کردستان ۲، قزوین ۲، آذربایجان شرقی ۴، خوزستان ۳، گلستان ۲، سمنان ۲ نفر رسیده است. او افزود: تاکنون ۷۳ نفر از مبتلایان طی روز‌های گذشته بهبود یافته اند و میانگین سنی افراد بستری ۵۰ سال بوده است.



ماجرای صدای آژیر در سازمان انرژی اتمی


در پی برخی اخبار و گزارش های مردمی درباره شنیده شدن صدای آژیر طولانی مدت در سازمان انرژی اتمی، بهروز کمالوندی سخنگوی این سازمان توضیح داد: صبح روز جمعه طبق پروتکل های معمول تست آژیر سازمان انرژی اتمی انجام شد و با توجه به سیستم اتوماتیک به طور کلی ۱۳ دقیقه آژیر به صدا درآمد. هر سه چهار ماه یک بار این تست انجام می شود و امری عادی است.



هجوم مهاجران سوری، ایرانی و عراقی به مرزهای ترکیه و یونان


صدها مهاجر بعد از آنکه ترکیه مرزهای خود به سوی اروپا را گشود، به مرز میان ترکیه و یونان برای ورود به حوزه اروپا هجوم آورده‌اند. حدود ۳۰۰ مهاجر از جمله زنان و کودکان در این گروه قرار دارند که از نیمه شب به سمت مرز در استان ادرنه ترکیه شروع به حرکت هستند. مهاجران سوری، ایرانی و عراقی از جمله افراد گروه هستند.



شیب نمودار ابتلا به کرونا در روز‌های آینده همچنان صعودی خواهد بود


کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در یک پیام توییترینوشت: «شیب نمودار ابتلا به کرونا در روز‌های آینده کماکان صعودی خواهد بود، در خانه ماندن، محدودیت تردد، کاهش مراودات و رفت و آمدها، پرهیز از سفر‌های غیرضروری، لغو هرگونه تجمع و اجتماع در سراسر کشور در کنار رعایت نکات بهداشت فردی، تنها راه‌های کنترل بیماری کرووید- ۱۹ در هفته‌های آتی خواهد بود.» تاکنون ۲۴۵ نفر در ۲۲ استان کشور به کرونا مبتلا شده اند؛ ۲۶ نفر فوت کرده اند و ۵۴ نفر بهبود یافته اند.



۲۰ هزار کیت تشخیص کرونا از چین وارد ایران شد


سفیر چین در تهران با اعلام ورود اولین محموله کمک این کشور شامل ۲۰ هزار کیت تشخیص کرونا به ایران گفت که کمک های بیشتر ارسال می شود. «چانگ هوا» در توییترش نوشت: «سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که اولین محموله چین وارد ایران شد و کمک‌های بیشتر ارسال خواهند شد. قوی باش ایران.»



تست کرونای ۴ نماینده مثبت شد


وکیلی نماینده مجلس، در توییتی نوشت: طبق اطلاع از تست کروناویروس سی نفر از همکاران در مجلس شورای اسلامی، تاکنون نتیجه اعلان شده ۴ نفر مثبت است. پیشتر مثبت بودن تست کرونای محمود صادقی نماینده تهران و مجتی ذوالنور، نماینده قم رسما اعلام شده بود.


🆔 @Entekhab_ir


انتهای خبر

0
0