آکادمی هلاکوئی
1400/03/18
14:27
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۱۸ خرداد)

سقوط بیت کوین به پایین ترین سطح از…

سقوط بیت کوین به پایین ترین سطح از خرداد تاکنون


چند هفته گذشته برای ارز رمزنگاری شده اول بازار تا حدودی غیرمعمول طی شده است. در روزهای آخر هفته گذشته، BTC تا زیر ۳۳۵۰۰ دلار سقوط کرد، اما در طول هفته توانست این زیان را جبران کند.


پس از آنکه بیت کوین بار دیگر در عبور از مقاومت ۴۰۰۰۰ دلاری ناکام ماند، با چندین بار نوسان حدود ۳۷۰۰۰ دلار آرام گرفت. با این حال، وضعیت در ۲۴ ساعت گذشته به شدت تغییر کرد. بیت کوین ابتدا از حدود ۳۷۰۰۰ دلار به ۳۵۰۰۰ دلار افت کرد و با ادامه فشار از سمت خرس ها، به پایین ترین نرخ روزانه خود در ۳۲۳۰۰ دلار رسید (در Bitstamp) رسید.


این پایین ترین قیمت BTC از ۲۴ می (۳ خرداد) تاکنون است. در آن زمان قیمت این ارز به مرز ۳۱۰۰۰ دلار نزدیک شده بود. در نتیجه این روند نزولی، ارزش بازار بیت کوین به زیر ۶۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته و چیرگی آن بر بازار حدود ۴۱٪ است.


این نوسانات قیمت بیشترین آسیب را به تریدرهایی رسانده است که با اهرم کار می کنند به طوریکه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک میلیارد دلار پوزیشن لیکوئید شده است.


آلتکوین ها غرق در خون


وضعیت کوین های جایگزین از رهبر آنها بدتر است. اتریوم دیروز به سطوحی بالاتر از ۲۸۰۰ دلار رسید، اما در حالی که گاوها آماده می شدند تراز ۳۰۰۰ دلار را به چالش بکشند، خرس ها پا را فراتر گذاشتند و مسیر حرکت این ارز را معکوس کردند.


در نتیجه، اتر (ETH) ظرف چند ساعت بیش از ۴۰۰ دلار افت کرده و به حدود ۲۴۰۰ دلار رسید. هم اکنون، این دارایی مقداری از زیان های وارد شده را جبران کرده و بالای ۲۵۰۰ دلار معامله می شود. بایننس کوین با کاهشی قابل توجه از بیش از ۴۰۰ دلار به ۳۳۰ دلار رسید. هرچند پس از آن، با اندکی بهبود، به حدود ۳۶۰ دلار بازگشت.


ADA (-۸٪) ، DOGE (-۱۰٪) ، XRP (-۷٪) ، DOG (-۱۲٪) ، UNI (-۸.۵٪) ، ICP (-۱۳٪) ، BCH (-۱۰.۵٪) ، و LTC (-۱۰٪) نیز از دیگر آلتکوین های بزرگی هستند که امروز قرمزپوش شده اند.


بازار 18 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (18 خرداد)

در میان آلتکوین های دارای ارزش بازار کمتر، BakeryToken با کاهش ۲۰ درصدی و رسیدن به ۳.۲ دلار بیشترین ضرر را از دیروز تجربه کرده است.THORChain (-۱۶٪), Klaytn (-۱۵٪), SHIB (-۱۵٪), IOTA (-۱۵٪), Tezos (-۱۵٪), Horizen (-۱۵٪), UMA (-۱۴٪), Qtum (-۱۴٪) و Compound (-۱۴٪) نیز پس از آن قرار دارند.


با این وجود، دو آلتکوین در بین ۱۰۰ ارز برتر بازار، در میان سقوط بازار با عملکردی چشمگیر شاهد افزایش قیمت بوده اند. به این ترتیب،Arweave با ۲۶ درصد افزایش به بالای ۲۰ دلار و Theta Fuel با ۱۷ درصد رشد به حدود ۰.۵۵ دلار رسیده اند.


در نهایت، ارزش تجمعی کل بازار دارایی های رمزنگاری شده در طی یک روز بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته و به زیر ۱.۵ تریلیون دلار رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0