آکادمی هلاکوئی
1401/05/12
19:20
مدیران عامل بایننس ، کوکوین و OKX امنیت صرافیهای خود را به رخ می کشند

به موازات تحقیقات در حال انجام در مورد…

به موازات تحقیقات در حال انجام در مورد فاجعه سولانا، CZ به سرمایه گذاران در مورد “حادثه امنیتی فعال در Solana” هشدار داد که باعث تخلیه بیش از ۷۰۰۰ کیف پول در SOL و USDC شد.


با توجه به اینکه سولانا به دلیل تسلیم شدن در برابر هک در روز چهارشنبه به تیتر اخبار تبدیل شد، مدیران اجرایی برجسته ارزهای دیجیتال – از جمله Changpeng “CZ” Zhao از Binance، جانی لیو( Johnny Lyu) از KuCoin و Jay Hao از OKX – توصیه کردند که سرمایه گذاران Solana (SOL) دارایی های خود را در یک اقدام امنیتی فوری به صرافی های آنها منتقل کنند.


بسیاری از محققین بلاک چین و سرمایه گذاران کریپتو در مورد به خطر افتادن گسترده کلیدهای خصوصی هشدار دادند که به مهاجم اجازه می دهد توکن های SOL بومی و توکن های SPL سازگار با Solana مانند USD Coin (USDC) را از کیف پول های Phantom و Slope بدزدد. با این حال، علت اصلی حمله همچنان یک راز باقی مانده است، زیرا همه طرف‌ها، از جمله سولانا و فانتوم، اشتباهات خود را انکار کردند. موضع رسمی فانتوم در مورد این موضوع با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته شد:


ما در حال همکاری نزدیک با سایر تیم‌ها هستیم تا آسیب‌پذیری گزارش‌شده در اکوسیستم سولانا را بررسی کنیم. در حال حاضر، تیم معتقد نیست که این یک مشکل مختص به فانتوم است.”


به موازات تحقیقات در حال انجام در مورد فاجعه سولانا، CZ به سرمایه گذاران در مورد “یک حادثه امنیتی فعال در Solana” هشدار داد که باعث تخلیه بیش از ۷۰۰۰ کیف پول در SOL و USD Coin (USDC) شد. توصیه او به سرمایه گذاران هک نشده این بود که دارایی های خود را به کیف پول سرد یا بایننس منتقل کنند


20220803 185311 1 - مدیران عامل بایننس ، کوکوین و OKX امنیت صرافیهای خود را به رخ می کشند

لیو اطمینان مشابهی به کاربران KuCoin داد زیرا تایید کرد که تمام دارایی های SOL تحت تاثیر هک قرار نگرفته است. همانطور که گفت:


ما در تماس نزدیک با تیم سولانا هستیم و آدرس‌های مشکوک را طبق درخواست مسدود کرده‌ایم.»


با این حال، هائو توصیه CZ را تکرار کرد زیرا به سرمایه گذاران توصیه کرد دارایی های خود را به OKX منتقل کنند تا از خود در برابر هک محافظت کنند.


20220803 185350 - مدیران عامل بایننس ، کوکوین و OKX امنیت صرافیهای خود را به رخ می کشند

با توجه به عدم قطعیت درباره پتانسیل و دسترسی هکرها، سایر صرافی‌های رمزنگاری مانند بای‌بیت به طور فعال تمام سپرده‌ها و برداشت دارایی‌ها در بلاک چین سولانا را به حالت تعلیق درآورده‌اند.


یک هک که یک پیشنهاد حکومتی مخرب را تصویب کرد، منجر به انتقال توکن هایی به ارزش ۶.۱ میلیون دلار شد و هکر یک میلیون دلار به دست آورد.


20220803 185433 - مدیران عامل بایننس ، کوکوین و OKX امنیت صرافیهای خود را به رخ می کشند

رونیل رامبورگ، بنیانگذار و مدیر عامل Audius در صحبت با Cointelegraph توضیح داد که هیچ عضوی از جامعه در تصویب این پیشنهاد مخرب دخیل نبوده است:


“این یک اکسپلویت بود – نه پیشنهادی که از طریق هیچ ابزار قانونی پیشنهاد یا تصویب شده بود – فقط به صورت اتفاقی از سیستم حاکمیتی به عنوان نقطه ورود برای حمله استفاده شد.”


شرکت پژوهش و تحقیق بلاک چین، Peckshield، بعدا این نقص را به ناهماهنگی‌های چیدمان ذخیره‌سازی Audius مرتبط دانست.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0