ارز دیجیتال
1400/02/26
13:50
قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح ۱۱ هفته اخیر رسید

قیمت بیت کوین به پایین‌ترین حد خود از ماه فوریه (اسفند) تاکنون رسید. به ‌نظر می‌رسد که خرس‌های بازار از خواب زمستانی ۶ ماهه خود بیدار شده‌اند. به گزارش کریپتوپوتیتو، قیمت بیت کوین در ساعات ابتدایی...

قیمت بیت کوین به پایین‌ترین حد خود از ماه فوریه (اسفند) تاکنون رسید. به ‌نظر می‌رسد که خرس‌های بازار از خواب زمستانی ۶ ماهه خود بیدار شده‌اند.


به گزارش کریپتوپوتیتو، قیمت بیت کوین در ساعات ابتدایی روز یکشنبه، ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) به پایین‌ترین سطح در ۱۱ هفته گذشته رسید و به ۴۶,۷۰۰ دلار سقوط کرد. قیمت این ارز دیجیتال پس از این کاهش ناگهانی، اصلاح اندکی را تجربه کرد.


آخرین باری که قیمت بیت کوین به این سطح رسیده بود، به اواخر فوریه (اسفند ۹۹) باز می‌گردد. در آن زمان هم قیمت بیت کوین در روند صعودی شدیدی قرار داشت و در اصلاح دوم خود بود که به این سطح سقوط کرد. دو هفته پس از این اصلاح، قیمت بیت کوین برای اولین بار به بالای ۶۰,۰۰۰ دلار رسید.


البته این طور که به ‌نظر می‌رسد، شرایط فعلی تا حدی متفاوت است و نیروهای خرسی در حال تسلط به بازار ارزهای دیجیتال هستند. از زمان ثبت رکورد قیمت ۶۵,۰۰۰ دلاری در ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین)، این دومین کمینه قیمتی است که بیت کوین تجربه کرده و به همین علت، می‌توان پیش‌بینی کرد که یک روند نزولی در راه است.


تحلیلگری به نام کریپتوفیبوناچی (CryptoFibonacci) نیز با مشاهده نمودارهای هفتگی، عنوان می‌کند که به‌عقیده او، نیروهای صعودی در حال از دست دادن قدرت و اشتیاق خود هستند. او در توییتی در تاریخ ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) می‌نویسد:


هشدار خطر یا نشانه‌ای از یک روند صعودی قوی‌تر؟ اگر این نمودار برعکس بود، چه تعدادی از افراد کاهش قیمت بیت کوین (و رسیدن آن به کف قیمت) را پیش‌بینی می‌کردند؟


به نظر می‌رسد که کاهش اخیر قیمت بیت کوین، با توییتی که ایلان ماسک در ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) منتشر کرد بی‌ارتباط نیست. ایلان ماسک در این توییت به مصرف انرژی بیت کوین اشاره کرده بود.


همچنین لازم به ذکر است که شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز به ۲۰ کاهش پیدا کرده و این نشان‌دهنده ترس شدید در بازار است. این مقدار از زمان سقوط بازار در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۹) تاکنون بی‌سابقه بوده است.


همان طور که پیش‌بینی می‌شد، کاهش قیمت بیت کوین به فروش سایر ارزهای دیجیتال نیز منجر شد و تا این لحظه، ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه از بازار ارزهای دیجیتال خارج شده است.


حجم بازار ارزهای دیجیتال پس از رکورد ۲.۵ تریلیون دلاری که موفق شده بود در ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) ثبت کند، اکنون به ۲.۳ تریلیون دلار نزول کرده است. البته این مقدار هنوز هم در نوع خود بسیار زیاد است؛ اما اگر نیروهای نزولی همچنان به قدرت خود پابرجا باشند، می‌تواند کاهش پیدا کند.


در آخر اینکه با وجود سیر نزولی حاکم بر بازار، تعداد کمی از ارزهای دیجیتال توانستند به رشد قیمت خود ادامه دهند. یکی از این ارزها، کاردانو (آدا) بود. قیمت کاردانو در این روز با ۴.۸ درصد افزایش به ۲.۲۷ دلار رسید. جالب است بدانید که قیمت کاردانو در روز شنبه، ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) موفق شد با بیش از ۵۴ درصد افزایش در ماه گذشته به ۲.۳۶ دلار برسد و یک رکورد تاریخی را ثبت کند.


همچنین قیمت ریپل (XRP) نیز در این زمان ۱۳ درصد افزایش داشت. این ارز دیجیتال اکنون با قیمت ۱.۵۸ معامله می‌شود و حجم بازار آن برابر با ۷۳ میلیارد دلار است. دو ارز دیجیتال دیگری که موفق شدند روند صعودی خود را حفظ کنند، استلار و سولانا هستند که به‌ترتیب، ۳.۷ درصد و ۱۲ درصد رشد داشتند.


در زمان نگارش این خبر، هر واحد بیت کوین با قیمتی کمی بیش از ۴۹,۰۰۰ دلار معامله می‌شود.


قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح ۱۱ هفته اخیر رسید

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

انتهای خبر

0
0