بورس پرس
1400/10/09
00:01
معاملات مشکوک یک بانک، پرجمعیت ترین شرکت، ۴ سیمانی و قندی + ۹ نماد

در روز افت ۲۵۵۳ واحدی شاخص، بانک فرابورسی، پرجمعیت ترین شرکت بورس، چهار سهم سیمانی و قندی به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات آخرین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش مثبت و متعادل آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۲۵۵۳ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۳۹۷ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۴.۵ و ۲.۴ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به پارس خودرو، ایران خودرو، سایپا، بانک ملت به همراه بانک صادرات با تقاضای ۵۹۹، ۴۳۳، ۲۷۶، ۲۶۹ و ۲۴۴ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۳ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، سیمان مازندران شرکت حاضر در بازار اول بورس با رشد ۴.۵ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۱۶.۲ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های بانک رسالت ، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (پرجمعیت ترین شرکت بورس از لحاظ تعداد سهامداران ) ، ایرانیت ، سرمایه گذاری اعتبار ایران، سر مایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین ، قند پیرانشهر، تجهیز نیروی زنگان ، قند مرودشت، ریل پرداز نوآفرین، گسترش صنایع روی ایرانیان، سرمایه گذاری اقتصاد نوین، تابان نیرو سپاهان، سیمان فارس نو و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور بانک رسالت، پرجمعیت ترین شرکت بورس، چهار سهم سیمانی و قندی به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0