بورس پرس
1401/01/09
00:00
تحلیل تکنیکال روزانه و هفتگی شاخص صنعت پتروشیمی

تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به رشد ۲۳ درصدی شاخص پتروشیمی در برابر افزایش ۶ درصدی شاخص بورس در سال ۱۴۰۰ ، شاخص صنعت را در چارت هفتگی و روزانه مورد تحلیل تکنیکال قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علی ملک لی با بیان اینکه تا اواسط سال ۱۴۰۰ به علت افزایش قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی ، افزایش میزان فروش و افزایش نرخ ارز نیمایی شاخص صنعت با ۷۵ درصد رشد تا ارتفاع ۱۱۸ هزار واحد بالا رفت و ۲۲ اسفند در تراز ۱۰۰ هزار واحد قرار گرفت به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: گروه مواد شیمیایی (پتروشیمی) شامل ۳۳ شرکت است که از شاخص سازترین نمادهای این گروه می‌توان "شغدیر، پترول، پارس، تاپیکو" را نام برد. شاخص کل بورس در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ درصد رشد داشت در حالی که شاخص گروه مواد شیمیایی رشدی بیش از ۲۳ درصد را تجربه کرد.


از دیدگاه تکنیکال و بلندمدت در چارت هفتگی، با توجه به تشکیل الگوی کلاسیک سقف دو قلو، واگرایی در اوسیلاتور‌های RSI و MACD و پایان موج ۵ در سیستم امواج "الیوت"، انتظار اصلاح زمانی و قیمتی وجود دارد و صعود بیشتر را نمی‌توان از این شاخص انتظار داشت. اما در چارت روزانه این شاخص به تازگی از "ابرکومو" خارج شده و صعودی کوتاه مدت را می‌توان انتظار داشت.



همچنین انتظارات بلندمدت از دیدگاه تکنیکال در تصویر مشخص شده که حمایت باکس قرمز رنگ در محدوده ۶۲ هزار واحد می‌تواند برای این شاخص در سال جاری مهم باشد. رسیدن به محدوده ۱۷۰ تا ۲۳۰ هزار نیز در صورت مناسب شدن شرایط بنیادی از جمله افزایش قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی مثل اوره، متانول و... می‌تواند در دسترس باشد. گشایش در مناسبات سیاسی و امکان افزایش صادرات محصولات نیز می‌تواند برای این گروه تحول آفرین باشد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام




انتهای خبر

0
0