کانال کدال
1400/01/16
10:04
‍ 🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپونت برای این شرکت 📊نماد: غدیس (شرکت پاکدیس) 📝 معرفی شرکت: شرکت پاکدیس به منظور بهره برداری منا...

🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپونت برای این شرکت



📊نماد: غدیس (شرکت پاکدیس)



📝 معرفی شرکت:


شرکت پاکدیس به منظور بهره برداری مناسب و مفید از محصولات کشاورزی منطقه از جمله انگور سفید و قرمز، سیب، آلبالو، گلابی، هلو، زرد آلو، آلو، انار و گوجه فرنگی و استفاده از ملاس چغندر قند تولیدی کارخانجات قند (برای تولید الکل) در زمینی به مساحت عرصه ۲۷ هکتار و اعیان ۲۶،۰۰۰ متر مربع در سال ۱۳۴۹ تاسیس گردید تا با استفاده از تکنولوژی مدرن، پرسنل با تجربه، محصولات گوناگونی را با هدف جلب رضایت مشتریان تولید کند.



✳️ طرح های توسعه:——-



❇️ ترکیب درآمدی شرکت:


🔹درآمدهای عملیاتی شرکت در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ ۴,۱۸۹,۵۶۹ میلیون ریال داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۹٪ افزایش داشته است.


پ.ن: روند ۵ ساله درآمد عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️بهای تمام شده درامد عملیاتی:


🔸این شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ ۲,۷۸۹,۹۰۸ میلیون ریال هزینه پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۶ درصد افزایش پیدا کرده است.


پ.ن: روند ۵ ساله بهای تمام شده درآمد های عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



💳 هزینه های مالی: هزینه مالی شرکت در سال جاری مبلغ ۲۶۳,۹۸۰ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد افزایش پیدا کرده است.


پ.ن: روند ۵ ساله هزینه های مالی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️تفسیر روش دوپونت برای بازده حقوق صاحبان سهام شرکت


بازده حقوق صاحبان سهام شرکت ( ROE) معیار سنجش عملکرد مدیریت در سودآوری است و در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ برابر ۵۹.۸۸٪ می باشد در حالی که در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ برابر ۶۹.۸۸٪ بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۴٪ کاهش یافته است.نسبت ROE صنعت عدد ۷۰.۳۵٪ را نشان می دهد و ROE شرکت از متوسط صنعت ۱۵ درصد پایین تر است. نسبت ROE تحت تاثیر سه عامل به شرح زیر قرار دارد:



۱️⃣نسبت گردش دارایی ها: این نسبت تبیین‌گر کارایی شرکت در استفاده از دارایی ها جهت ایجاد سود است و در۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ برابر ۱.۴۲ بوده در حالی که مدت مشابه سال گذشته عدد ۱.۵۰ را نشان می دهد و شاهد کاهش ۵ درصد گردش دارایی ها می باشیم.علت کاهش این نسبت رشد بیشتر دارایی ها نسبت به درآمد ها می باشد.



۲️⃣اهرم مالی: اهرم مالی که با نسبت مالکانه سنجیده می شود ، حاصل دارایی بر حقوق صاحبان سهام است. این نسبت در۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ عدد ۲.۴۲را نشان می دهد در حالی که ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ برابر ۳.۷۷ بوده است و بیانگر کاهش ۳۶ درصدی اهرم مالی است که علت کاهش این نسبت رشد بیشتر حقوق صاحبان سهام های شرکت نسبت به دارایی ها می باشد.



۳️⃣نسبت حاشیه سود(خالص): درصدی از درامدهای شرکت که تبدیل به سود شده است. (با احتساب فعالیت های اصلی و سرمایه گذاری های شرکت) هر چه این نسبت بالاتر باشد مطلوب تر است.


این نسبت از ۱۱.۳۲٪ به ۱۵.۵۰٪ افزایش پیدا کرده است.



✅همانطور که از مطالب فوق استنتاج می شود عامل تاثیر گذار بر افت ROE، کاهش اهرم مالی و گردش دارایی شرکت می باشد.


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ #غدیس ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ کانال کدال⬇️⬇️ 📎:



انتهای خبر

0
0