رمزارز نیوز
1400/11/26
17:49
صرافی اسپوکی سواپ چیست؟ آموزش کار با صرافی غیرمتمرکز SpookySwap

مقدمه فانتوم (Fantom)، یکی از برترین اکوسیستم‌ها و پروژه‌های فعال در حوزه رمزارزها است. شبکه بلاک‌چین فانتوم، از پروژه‌های بسیاری… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


معرفی صرافی اسپوکی سواپ بررسی جامع تمامی امکانات صرافی غیرمتمرکز اسپوکی سواپ آموزش استفاده از صرافی اسپوکی سواپ سخن پایانی

مقدمه

فانتوم (Fantom)، یکی از برترین اکوسیستم‌ها و پروژه‌های فعال در حوزه رمزارزها است. شبکه بلاک‌چین فانتوم، از پروژه‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل، از آن به عنوان یکی از بهترین و آینده‌دارترین شبکه‌های بلاک‌چینی، ‌یاد می‌کنند. صرافی اسپوکی سواپ (SpookySwap) یکی از پرکاربرد‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز است که امکانات زیادی را بر بستر شبکه بلاکچین فانتوم ارائه می‌دهد. در ادامه این مقاله، سعی می‌کنیم به بررسی کامل صرافی غیرمتمرکز فانتوم بپردازیم.


معرفی صرافی اسپوکی سواپ

اگر به دنبال یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) در اکوسیستم فانتوم می‌گردید، بی‌شک صرافی اسپوکی سواپ بهترین انتخاب شما خواهد بود. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این صرافی غیرمتمرکز، امنیت بالای آن است. این صرافی به شدت به مسائل امنیتی اهمیت داده است و هنگام کار با آن، دغدغه‌ای از این بابت نخواهید داشت.


صرافی غیرمتمرکز اسپوکی سواپ پرکاربردترین صرافی فعال در شبکه بلاکچین فانتوم است و به همین دلیل، به جذب کاربر در شبکه فانتوم نیز کمک کرده است. این صرافی، به طور کامل توسط شبکه فانتوم پشتیبانی می‌شود و عملکرد بسیار خوبی را هم در مدت فعالیت، از خود نشان داده است.


خرید انواع میم کوین و NFTها جدیدترین میم کوین ها، متاورس ها و NFTها رو از رمزینکس بخر!


شروع کن اگر قبلا از صرافی‌های غیرمتمرکزی مانند یونی سواپ (UniSwap) یا پنکیک سواپ (PancakeSwap) استفاده کرده‌اید، باید بگوییم که کار کردن با صرافی اسپوکی سواپ (SpookySwap Exchange) برای شما بسیار ساده خواهد بود؛ زیرا این صرافی از لحاظ رابط کاربری بسیار شبیه به دو صرافی پنکیک سواپ و یونی سواپ است.


همان‌طور که عنوان شد، صرافی غیرمتمرکز اسپوکی سواپ بر بستر شبکه بلاکچین فانتوم بنا شده است. این شبکه، درست مانند دیگر شبکه‌های بلاکچینی مانند سولانا (Solana)، کاردانو (Cardano) و بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain)، برای افزایش مقیاس‌پذیری و کاهش هزینه کارمزد، شروع به کار کرده است.


صرافی اسپوکی سواپ

شبکه بلاکچین فانتوم، از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند و یک توکن اختصاصی به نام FTM نیز دارد. رمزارز فانتوم یا همان FTM، توسط شبکه بلاک‌چین فانتوم به وجود آمده و یکی از کوین‌های قدرتمند بازار رمزارزها است.


از لحاظ سرعت و مقیاس‌پذیری، شبکه فانتوم یکی از بهترین‌ها است. شبکه بلاک‌چین فانتوم قادر است در هر ثانیه، هزاران تراکنش را پردازش کند و به ثبت برساند.


بررسی جامع تمامی امکانات صرافی غیرمتمرکز اسپوکی سواپ

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب صرافی باید به آن توجه داشت، امکانات آن صرافی است. هر صرافی، بنا بر نیاز کابران خود، اقدام به اضافه یا حذف کردن برخی از امکانات می‌کند. در ادامه، به بررسی امکانات صرافی غیرمتمرکز Spooky Exchange می‌پردازیم.


مبادله (Swap)

اگر تاکنون با دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز کار کرده باشید، می‌توانید به راحتی با صرافی اسپوکی سواپ نیز کار کنید. بخش سواپ، یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر صرافی غیرمتمرکز است. در این بخش، می‌توانید اقدام به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال کنید.


خرید و فروش در این بخش، بسیار آسان است. مثلا اگر می‌خواهید رمزارز بایننس کوین (BNB) خود را مبادله کنید و به جای آن ریپل (XRP) دریافت کنید، کافی است به آن اندازه‌ای که ریپل می‌خواهید، بایننس کوین داشته باشید.


یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد صرافی SpookySwap داشتن حالت Limit Order است. با استفاده از این حالت ویژه، می‌توانید سفارش خرید یا فروش خود را در قیمتی که از قبل مشخص کرده‌اید، قرار دهید.

استخر نقدینگی (Liquidity Pool)

یکی از امکاناتی که هر صرافی غیرمتمرکزی باید آن را داشته باشد، استخر نقدینگی است. استخر نقدینگی، محلی است که سرمایه‌گذاران و افرادی که کوین و توکن‌های مختلف را نگهداری می‌کنند، می‌توانند در آن فعالیت کنند.


در واقع، برای شرکت در این استخر‌های نقدینگی، نیاز به داشتن توکن یا کوین‌های مختلف دارید. استخر‌های نقدینگی، همان‌طور که از نام آنها پیدا است، نقدینگی صرافی را تامین می‌کنند.


افراد مختلف سرمایه خود را در اختیار این استخر‌های نقدینگی قرار می‌دهند و در عوض، توکن‌هایی به نام LP دریافت می‌کنند که بعدا با استفاده از آن، می‌توانند پاداش بگیرند.

صرافی اسپوکی سواپ

مزارع (Farm)

مزارع، یکی از پرکاربردترین بخش‌های صرافی Spookyswap هستند. توکن‌های LP که در استخر نقدینگی به دست می‌آید، اینجا به درد خواهند خورد.


با استفاده از توکن‌های LP در مزارع، می‌توانید سود دریافت کنید و سرمایه خود را افزایش دهید. البته توجه داشته باشید که سود شما، به شکل توکن بومی صرافی Spookyswap به شما داده می‌شود.


استیک کردن (Staking)

حتما قبلا هم اصطلاح استیک کردن یا Staking را شنیده‌اید. روش کار با ویژگی استیکینگ به این شکل است که باید مقداری توکن یا کوین داشته باشید و با قرار دادن آن نزد صرافی، به دریافت سود بپردازید. این قابلیت، تقریبا در تمام صرافی‌های معتبر دنیا وجود دارد.


همچنین ببینید: استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟ استیکینگ در صرافی غیرمتمرکز اسپوکی سواپ بسیار آسان و پربازده‌تر از دیگر صرافی‌ها است. برای مثال، فرض کنید ۱۰۰ عدد کوین کاردانو (ADA) دارید و می‌خواهید آن را استیک کنید. برای این کار، کافی است به بخش Staking صرافی Spookyswap مراجعه کنید و این کوین را استیک کنید.


بریج یا پل (Bridge)

یکی از قابلیت‌های جذاب اکوسیستم فانتوم و صرافی غیرمتمرکز اسپوکی سواپ قابلیت بریج است. این قابلیت، به کاربر امکان انتقال توکن‌ها به یک شبکه بلاکچین دیگر را می‌دهد.


صرافی اسپوکی سواپ

با استفاده از این قابلیت، می‌توانید توکن‌هایی را که در شبکه بلاک‌چین فانتوم قرار دارند، به شبکه بلاکچین اتریوم انتقال دهید.


این قابلیت، محدودیت‌های ارتباطی با دیگر شبکه‌های بلاک‌چینی را از بین برده است و به همین دلیل، بسیار کاربردی است.


آموزش استفاده از صرافی اسپوکی سواپ

کار کردن با این صرافی، بسیار ساده است. با این حال، قصد داریم آموزشی مختصر درباره نحوه استفاده صحیح از امکانات این صرافی را به شما عزیزان ارائه دهیم.


برای استفاده از این صرافی نیاز به یک کیف پول دارید

در قدم اول و برای استفاده از صرافی غیرمتمرکز اسپوکی سواپ نیاز به داشتن یک کیف پول یا ولت (Wallet) دارید که پیشنهاد ما، استفاده از افزونه متامسک (Metamask) است.


پس از نصب افزونه این کیف پول روی مرورگر خود، به قسمت Setting و سپس Add Network بروید تا شبکه فانتوم را به کیف پول متامسک متصل کنید. سپس تنظیمات زیر را انجام دهید.


نام شبکه (Network Name):


Fantom Opera


آدرس شبکه (Network URL):


/https://rpc.ftm.tools


آیدی زنجیره (Chain ID): ۲۵۰


نماد ارز (Currency Symbol): FTM


آدرس بلاک اکسپلورر (Block Explorer Address):


ftmscan.com


متصل کردن کیف پول به صرافی

اکنون می‌توانید به سایت رسمی صرافی غیرمتمرکز اسپوکی سواپ مراجعه و کیف پول خود را به صرافی متصل کنید. این صرافی از کیف پول‌های تراست والت (Trust Wallet)، کوین بیس والت (CoinBase Wallet)، متامسک (Metamask)، مس ولت (Math Wallet) و ولت کانکت (Wallet Connect) پشتیبانی می‌کند.


صرافی اسپوکی سواپ

پس از متصل کردن کیف پول متامسک خود به صرافی، باید کوین یا توکن خود را به ولت متامسک منتقل کنید.


همچنین بهتر است برای استفاده از امکانات این صرافی و نقل و انتقال راحت‌تر رمزارز‌های خود بر بستر شبکه بلاکچین فانتوم، کمی رمزارز FTM در متامسک خود داشته باشید.


در صفحه قیمت لحظه ای فانتوم می‌توانید قیمت توکن FTM و نمودار آن را مشاهده کنید.


سخن پایانی

صرافی بی‌نظیر اسپوکی سواپ، خدمات بسیار ویژه‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهد و عده‌ای نیز اعتقاد دارند که این صرافی، می‌تواند رقیب جدی برای یونی سواپ و پنکیک سواپ باشد.


اکوسیستم فانتوم و شبکه بلاکچین آن، جزو بهترین و قدرتمند‌ترین پروژه‌های رمزارزی هستند و سرمایه‌گذاری در این اکوسیستم، می‌تواند در درازمدت سود خوبی را نصیب شما کند.


انتهای خبر

0
0