بورس پرس
1400/02/30
00:00
نتیجه مجمع سالانه "وامید" مشخص شد/ نوید عرضه اولیه ۶ زیرمجموعه

مجمع سالانه شرکت سرمایه گذاری امید برگزار و با تصویب صورت های مالی، مقرر شد ۱۳۰ تومان سود نقدی برای هر سهم توزیع شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مجمع سالانه شرکت سرمایه گذاری امید بعد از ظهر امروز با حضور ۹۳.۱۱ درصد سهامداران برگزار شد و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به دی ۹۹ و نظر حسابرس و بازرس، صورت های مالی تصویب و با پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۲۵۷۳ ریال سود خالص محقق شده هر سهم، ۱۳۰۰ ریال معادل ۵۰ درصد توزیع شود.


همچنین با اکثریت آرا، بانک سپه، صندوق بازنشستگی وظیفه از کار افتادگی و پس انداز کارکنان بانک ها، سرمایه‌گذاری ساختمان سپه، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید و خدمات آینده اندیش نگر که در ترکیب هیات مدیره قبلی نیز حضور داشتند به مدت دو سال انتخاب شدند.



براین اساس، سود سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند از یکم شهریور پرداخت خواهد شد. سهامداران حقیقی که نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام نکردند، می توانند با اعلام شماره حساب و ارسال درخواست به شماره نمابر ۲۶۲۰۲۲۰۷ مبلغ سود را از طریق واریز به حساب معرفی شده، دریافت کنند.



سود صندوق های سرمایه گذاری نیز از یکم مهر از طریق امور مالی شرکت با ارائه درخواست کتبی، آگهی تاسیس، مجوز فعالیت و اعلام شماره حساب بانکی متعلق به صندوق با رعایت مفاد ماده ۲۴۰ اصلاحیه قانون تجارت پرداخت می شود. سود سهامداران حقوقی هم طی مهلت مقرر از طریق امور مالی شرکت با ارائه درخواست کتبی، مدارک ثبتی و آخرین تغییرات و اعلام شماره حساب بانکی شخص حقوقی واریز می شود.


اهم موارد مطرح شده از زبان مدیرعامل


حسین مدرس خیابانی در این مجمع با ارائه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به دی سال گذشته گفت: سرمایه شرکت سال گذشته بعد از هفت سال از ۳ به ۹.۶ هزار میلیارد تومان از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و اندوخته افزایش یافت و سال با وعده بانک سپه به عنوان سهامدار عمده ۷۰ درصدی، سرمایه در سال جاری به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.


خلاصه ای از عملکرد مالی


وی افزود: گروه سرمایه‌گذاری امید ۸۰ درصد سنگ‌آهن داخل و مجموعه فولادی را دراختیار دارد. در برابر بازدهی ۱۸۱ درصدی بورس در سال گذشته "وامید" بازدهی ۳۱۸ درصدی کسب کرد. همچنین قیمت سهام در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل آن پنج برابر شده است. سود خالص تلفیقی از ۴.۵ به ۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده که بالغ بر چهار برابر رشد داشته و نرخ بازدهی دارایی ها از ۲۴ به ۴۸ درصد رسیده است. همچنین سود خالص شرکت اصلی از ۲.۳ به ۷.۷ هزار میلیارد تومان رسیده که بالغ بر ۲.۵ برابر افزایش داشته است. بیش از ۹۰ درصد سود "وامید" حاصل از سرمایه گذاری های انجام شده است.


عرضه اولیه ۶ زیرمجموعه در سال جاری


این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون ارزش بازار این هلدینگ چند رشته ای بالع بر ۱۴۴ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: با عرضه اولیه سه شرکت مخازن آسیا ناما، پترو امید آسیا و هلدینگ ساختمانی سپه در نیمه اول سال جاری و سه شرکت یزد سفالین، چاپ و نشر سپه و ساگار و قطعات نسوز در نیمه دوم سال در بازار سرمایه و ارزش گذاری بر اساس قیمت روز بازار، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به ارزش دارایی های مجموعه افزوده می شود.


۱۱ نیروگاه در دست احداث


مدرس خیابانی با اشاره به مشکلات کمبود برق در صنعت فولاد و سیمان طی سال گذشته عنوان کرد: باتوجه به اینکه شرکت های انرژی بر، بخشی از تولید را در این راستا از دست دادند، مهمترین راهبرد هریک از شرکت‌های تولیدی تولید برق است و ۱۱ نیروگاه در دست احداث وجود دارد. تمام شرکت های این مجموعه موظف هستند نسبت به احداث نیروگاه های اختصاصی اقدام کنند.


۷ پروژه اصلی در دست اجرا


وی درخصوص ۷ پروژه اصلی در دست اجرا توضیح داد: بزرگترین پروژه به نام خط لوله گوره - جاسک است که با اجرای آن ریسک صادرات نفت از تنگه هرمز کاهش می‌یابد و به زودی اولین کشتی نفت خام در بندر چابهار و دریای عمان برای صادرات نفت پهلو می‌گیرد. تامین انرژی الکتریکی پروژه و احداث مخازن ذخیره نفت خام در بندر جاسک، احداث مرحله دوم نیروگاه جاسک به ظرفیت ۱۶ مگاوات بصورت BOT، افزایش ظرفیت تولید مخازن CNG به ۲۰۰ هزار مخزن، ساختمان بازار خودرو در تهران، ساختمان تجاری اقامتی امام رضا در مشهد و ساختمان تجاری مسکونی ابریشم در لاهیجان در این شمار محسوب می شوند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0