دنیای اقتصاد
1400/09/10
13:00
هشدار ا‌م‌آی‌۶ در مورد خطر چین و روسیه 👁‍🗨 رئیس سرویس جاسوسی خارجی بریتانیا هشدار داد که دشمنان غرب، از جمله روسیه و چین در عرصه هوش مصنوعی گام‌ها...

هشدار ا‌م‌آی‌۶ در مورد خطر چین و روسیه



👁🗨 رئیس سرویس جاسوسی خارجی بریتانیا هشدار داد که دشمنان غرب، از جمله روسیه و چین در عرصه هوش مصنوعی گام‌هایی برداشته‌اند که می‌تواند ژئوپلیتیک را در دهه بعد متحول کند. جاسوسان در جهان از لندن گرفته تا مسکو و چین درصددند تا با پیشرفت‌های عظیم در تکنولوژی عملیات‌های جاسوسی به شیوه‌های کلاسیک را به تاریخ بسپارند.



👁🗨 ریچارد مور، رئیس ام‌آی۶، گفت که مهندسی کوانتوم، زیست‌شناسی مهندسی‌شده، انبوه داده‌ها و پیشرفت‌های بزرگ در قدرت کامپیوتر تهدیدی را متوجه غرب کرده است که باید برطرف شود. مور که به ندرت در محافل عمومی سخنرانی می‌کند، روز سه‌شنبه طی نطقی گفت: «دشمنان ما برای تسلط بر هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و زیست‌شناسی مصنوعی پول هنگفتی خرج می‌کنند و جاه‌طلبی بسیاری هم دارند؛ چراکه می‌دانند تسلط بر این تکنولوژی‌ها چه قدرتی به آنان می‌دهد.» این دیپلمات سابق که از سال گذشته میلادی عهده‌دار سمت ریاست ام‌آی۶ شده است، می‌گوید که پیشرفت تکنولوژی در دهه آینده می‌تواند از تمام پیشرفت‌هایی که طی یک قرن اخیر داشت، جلو بزند.



👁🗨 نهادهای امنیتی غرب این ترس را دارند که پکن در طول چند دهه آینده بتواند تمام تکنولوژی‌های کلیدی در حال ظهور از جمله هوش مصنوعی، ژنتیک و زیست‌شناسی مصنوعی را تحت سیطره خود دربیاورد.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۸۲۰۹۵۹



انتهای خبر

0
0