نود اقتصادی
1400/05/17
13:26
🔵 قطعی برق دلیل اصلی کمبود سرم نیست/ سال ۹۹ مازاد تولید سرم داشتیم 🔸محمود نجفی عرب، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با «نود...

🔵 قطعی برق دلیل اصلی کمبود سرم نیست/ سال ۹۹ مازاد تولید سرم داشتیم



🔸محمود نجفی عرب، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص ارتباط میان قطعی برق و کمبود سرم در کشور اظهار کرد: قطعی برق یکی از دلایل کمبود سرم است و دلیل اصلی آن نیست. مشکل اساسی تعطیلی شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز از فروردین ماه امسال است.



🔸وی افزود: سال‌ها بود که این کارخانه نیاز به بازسازی داشت و این شرکت در اسفندماه مجوز گرفت که بازسازی انجام دهد و تا آخر ماه مرداد دوباره به مدار تولید باز می‌گردد.



🔸این عضو اتاق بازرگانی با اشاره به موج شدید شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: با توجه به موج شدید شیوع کرونا مصرف داروی رمدسیویر به شدت افزایش پیدا کرده و حتی به دو میلیون ویال در ماه رسیده است و مصرف این دارو هم نیاز به سرم دارد. البته ما در سال ۹۹ مازاد تولید سرم داشتیم، علت آن هم این بود که بعد از پاندمی کرونا مصرف بیمارستان‌ها به دلیل تعویق خیلی از عمل‌های جراحی کاهش یافت. شرایط به شکلی بود که ما سال گذشته سرم صادر کردیم.



🔰مشروح کامل گفتگو را در سایت «نود اقتصادی» بخوانید👇👇



🖇 b۲n.ir/x۸۶۱۹۹


—-


💠

انتهای خبر

0
0