رمزارز نیوز
1402/03/16
22:00
بساط میم‌کوین‌ها از شبکه بیت کوین حذف می‌شود؟!

میم کوین‌ها ممکن است با یک تهدید نگران‌کننده در قبال ماهیت وجودی خود روبه‌رو شوند. کدنویسان و اعتبارسنجان… مطالعه مطلب ...

میم کوین‌ها ممکن است با یک تهدید نگران‌کننده در قبال ماهیت وجودی خود روبه‌رو شوند. کدنویسان و اعتبارسنجان بلاکچین بیت کوین، به عنوان یکی از رکن‌های اساسی که میم کوین‌ها روی آن کار می‌کنند، در حال بررسی حذف آنها هستند.


این تصمیم در پی افزایش چشمگیر هزینه Gas بلاکچین بیت کوین در ماه می اتخاذ شد؛ افزایشی که به دلیل رشد بی‌امان نمادهای مبتنی بر میم روی شبکه بیت کوین صورت گرفته است.


در ماه می، موجی از میم‌های سوداگرانه به بلاکچین بیت کوین سرازیر شد که منجر به رکوردشکنی تعداد تراکنش‌ها و افزایش نگران‌کننده ۱۱ برابری هزینه‌های پردازش در این شبکه گردید. ورود بی‌سابقه نمادهای مبتنی بر میم مانند میم کوین محبوب Pepe باعث ایجاد ترافیک بالا درون بلاکچین این شبکه شده و همین امر موجب شکل گرفتن نگرانی‌هایی در میان علاقمندان به ارزهای دیجیتال گردیده است.


این افراد معتقدند که ترافیک بالا و مشکلاتی که ناشی از اشباع شبکه به دلیل وجود این نمادهای بی‌ارزش است، منجر به مخدوش شدن عملکرد بیت کوین به عنوان یک سیستم پرداخت و ذخیره ارزش می‌شود. به دلیل همین مشکلات و تهدیدات ایجادشده از سمت میم کوین‌ها، این افراد بر اجرای نرم‌افزاری که قادر به فیلتر کردن این گونه تراکنش‌ها است و به طور موثر آنها را به عنوان اسپم در نظر می‌گیرد، تاکید می‌کنند.


علی شریف، توسعه‌دهنده بیت کوین، نگرانی خود را درباره استفاده از شبکه بیت کوین به اشتراک گذاشته و به بلومبرگ می‌گوید:


بیت کوین هرگز به عنوان یک لایه پایه برای توکن‌های مبتنی بر میم طراحی نشده است.


شریف در یک ایمیل به بزرگ‌ترین گروه توسعه‌دهندگان مرتبط با این دارایی دیجیتال برجسته، بر نیاز فوری به بررسی این مسئله و تاثیر توکن‌های مبتنی بر میم بر سلامت و کاربرد بلاکچین بیت کوین تاکید کرد.


در حالی که نگرانی‌ها درباره تاثیر منفی این توکن‌ها بر بلاکچین بیت کوین وجود دارد، گروهی از توسعه‌دهندگان و حامیان نیز حامی همزیستی این توکن‌ها روی شبکه بیت کوین هستند.


یکی از شخصیت‌های کلیدی در این دسته، توسعه‌دهنده‌ای به نام کیسی رودارمور است که Ordinals را ایجاد کرده است؛ یک پلتفرم که به کاربران امکان می‌دهد انواع مختلفی از محتواهای دیجیتال، از جمله تصاویر، ویدئوها و متون را در ساتوشی‌ها (کوچک‌ترین واحد بیتکوین) جاسازی کنند. این نوآوری راه را برای توسعه استاندارد BRC-۲۰ باز کرد که رشد نمادهای مبتنی بر میم در شبکه بیت کوین را ممکن ساخت.


در حالی که درباره یک راه‌حل نهایی برای مقابله با نمادهای مبتنی بر میم و NFTها در شبکه بیت کوین هنوز تصمیمی گرفته نشده است و با توجه به اینکه هیچ شخص یا نهادی بر این شبکه غیرمتمرکز کنترلی ندارد، مسیر رو به جلو در رابطه با اقدام پایدار در برابر این نمادها و NFTها نامشخص باقی می‌ماند.


انتهای خبر

0
0