ارز دیجیتال
1401/08/14
00:00
قیمت بیت کوین به بالاترین سطح در ۷ هفته گذشته رسید؛ جهش بیشتر در ماه نوامبر؟

قیمت بیت کوین به‌تازگی به بالاترین سطح در ۵۲ روز گذشته رسیده است. اکنون روی نمودار یک‌روزه این ارز دیجیتال نشانه‌ای صعودی دیده می‌شود که می‌تواند نوید‌بخش جهش بیشتر قیمت در ماه جاری میلادی باشد. به...

قیمت بیت کوین به‌تازگی به بالاترین سطح در ۵۲ روز گذشته رسیده است. اکنون روی نمودار یک‌روزه این ارز دیجیتال نشانه‌ای صعودی دیده می‌شود که می‌تواند نوید‌بخش جهش بیشتر قیمت در ماه جاری میلادی باشد.


به گزارش کوین دسک، تغییر احساسات سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال در واکنش به انتشار داده‌های مربوط به بازار کار و دیگر شاخص‌های اقتصادی آمریکا ، قیمت بیت کوین را به بالاترین سطح در ۷ هفته گذشته رساند و سبب افزایش بهای دیگر ارزهای دیجیتال شد.


بیت کوین در حال حاضر با قیمتی بالاتر از ۲۱٬۴۰۰ دلار خریدوفروش می‌شود و طی ۲۴ ساعت اخیر جهشی ۴.۶۲درصدی را تجربه کرده است؛ یعنی این ارز دیجیتال اکنون بالای محدوده‌ای نوسان می‌کند که هفته‌ها در آن گرفتار شده بود. گفتنی است بیت کوین طی ۱۰ روز گذشته نیز بالای ۲۰٬۰۰۰ دلار در نوسان بوده است.


ادوارد مویا (Edward Moya)، تحلیلگر ارشد مجموعه اواندا (Oanda)، گفته است:


گزارش امروز (اشاره به گزارش بازار کار آمریکا) به شکل‌گیری موجی از نوسانات منجر شد که در نهایت برای دارایی‌های ریسکی مثبت بود و کمک کرد بیت کوین بتواند خود را به بالای ۲۱٬۰۰۰ دلار برساند.


اتریوم در حال حضار بالای ۱٬۶۰۰ دلار در نوسان است و با ۶درصد رشد در ۲۴ ساعت اخیر در بالاترین قیمتی خریدوفروش می‌شود که از اواسط سپتامبر (شهریور) تجربه کرده بود. آلت کوین‌های بازار نیز در این مدت عملکردی مثبتی از خود نشان دادند، به‌طوری که پالیگان به‌تازگی جهشی ۲۲درصدی را تجربه کرده است و اکسی اینفینیتی هم با رشدی ۲۳درصدی مواجه شده است.


جهش اخیر پالیگان تحت‌تاثیر انتشار این خبر اتفاق افتاد که متا (Meta) قصد دارد ابزاری را در اختیار کاربران اینستاگرام قرار دهد تا با استفاده از آن بتوانند توکن غیرمثلی (NFT) در شبکه پالیگان ضرب کرده و آن را به فروش برسانند. ضمن اینکه پالیگان اولین شریک منتخب متا برای راه‌اندازی این ویژگی جدید است.


گزارش تاثیرگذار مربوط به بازار کار آمریکا نشان می‌دهد کسب‌وکارهای آمریکایی در طول ماه اکتبر (مهر) ۲۶۱٬۰۰۰ شغل جدید ایجاد کرده‌اند. این رقم از ۲۰۰٬۰۰۰ شغل جدیدی که کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند بیشتر است که نشانه‌ای مثبت ارزیابی می‌شود. در مقابل، نرخ بیکاری در این ماه به ۳.۷درصد افزایش یافته که از ۳.۶درصد موردانتظار کارشناسان اندکی بیشتر است.


افزایش نرخ بیکاری و کاهش قابل‌توجه آمار اشتغال میان خانوارهای آمریکایی (۳۲۵٬۰۰۰ شغل)، از نظر دنی بلنچ‌فلاور (Danny Blanchflower)، اقتصاد‌دادن دانشگاه دارتموث (Dartmouth College)، نشانه‌ای از معکوس‌شدن روند بازار کار در این کشور است و با توجه به تلاش‌های دولت برای مهار تورم، عاملی مثبت برای دارایی‌های ریسکی ارزیابی می‌شود.


او دراین‌باره گفته است:


اکنون در موقعیتی قرار داریم که انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در آستانه سقوط بازار کار در این کشور، به‌طور کامل از موضع خود بازگردد. کاهش نرخ بهره بانکی در راه است.


وضعیت بازار سهام نیز طی یک روز گذشته صعودی بوده است و شاخص‌های بورسی «S&P۵۰۰»، نزدک (Nasdaq) و داو جونز ( Dow Jones) در این مدت بیش از یک درصد رشد داشته‌اند. قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز طی این مدت ۳درصد افزایش یافته است.


تحلیلگر اواندا می‌گوید:


به نظر می‌رسد کاهش سرعت تشدید اعمال سیاست‌های پول انقباضی (افزایش نرخ بهره) همچنان یکی از گزینه‌های بانک مرکزی آمریکاست و این اتفاق می‌تواند در کوتاه‌مدت به‌نفع ارزهای دیجیتال باشد.


شانس بیت کوین برای جهش بیشتر در ماه نوامبر

بیت کوین از ماه ژوئن (خرداد) در محدوده باریکی در نوسان است و با این وضعیت پیداکردن نشانه‌های صعودی یا نزولی به یک چالش برای تحلیلگران تبدیل می‌شود. با این حال، تقاطع اخیر میانگین‌های متحرک روی نمودار یک روزه بیت کوین، ارزش بررسی‌کردن را دارد.


روز ۲۸ اکتبر (۶ آبان) میانگین متحرک ۱۰ روزه بیت کوین میانگین متحرک ۵۰ روزه را به سمت بالا قطع کرد. از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی این اتفاق تنها ۲۷ بار در طول ۲٬۸۶۲ روز معاملاتی رخ داده است. هر بار که این تقاطع شکل گرفته است، قیمت بیت کوین به‌طور متوسط در طول هفت روز ۳درصد رشد کرده و در طول ۳۰ روز نیز با رشدی ۱۰درصدی مواجه شده است.


قیمت بیت کوین به بالاترین سطح در ۷ هفته گذشته رسید؛ جهش بیشتر در ماه نوامبر؟

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین.

انتهای خبر

0
0