سنا
1401/03/30
13:22
سبزپوشی شاخص‌های منتخب بورسی و فرابورسی

بر پایه معاملات امروز دوشنبه، ۳۰ خرداد ماه، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۲۲۳ واحد افزایش به رقم ۴۲۶ هزار و ۵۸۴ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش یک هزار و ۲۸۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز، بیش از ۵ میلیارد و ۸۲۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۱۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۳۷۰ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۴ هزار و ۳۶۱ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۶۰ هزار و ۳۱۹ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه اطلاعات و ارتباطات با ۳۷ هزار و ۸۳۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۸ میلیارد ریال، گروه سیمان با ۴۲ هزار و ۲۵۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۹ هزار و ۷۸۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۲۷ هزار و ۳۳۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۴۸۹.۸۷ واحد، شرکت ایران خودرو با ۴۱۱ واحد، شرکت سایپا با ۳۷۰ واحد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۳۴۲ واحد و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با ۱۸۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت پتروشیمی پردیس با ۴۰۴ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳۰۳ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۲۸۷.۸ واحد، شرکت پتروشیمی شیراز با ۱۶۲ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۴۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۳۰ خرداد ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۷.۷۷ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۹۸۶ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۳.۵ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۱۱.۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۱۰ واحد، بانک دی با ۹.۹۵ واحد و شرکت سیمان ساوه با ۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۹ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۵ واحد، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با ۳.۴ واحد، گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۳.۲ واحد و شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن با ۲.۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0