آریاسهم
1400/05/20
12:04
#جهانی #آمریکا ❇️ مجلس سنای ایالات متحده آمریکا سرانجام اقدام به تصویب طرح 550 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری زیرساختی در این کشور نمود. ⏺ طرح مذکور...

#جهانی #آمریکا



❇️ مجلس سنای ایالات متحده آمریکا سرانجام اقدام به تصویب طرح ۵۵۰ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری زیرساختی در این کشور نمود.



⏺ طرح مذکور که با آرای ۶۹ به ۳۰ در مجلس سنا و با پیوستن ۱۹ سناتور جمهوری‌خواه به جمع حامیان این سطح صورت گرفت، پیروزی در حوزه سیاست‌های اقتصادی برای دولت جو #بایدن به شمار می‌رود و بزرگ‌ترین طرح اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری زیرساختی ظرف دهه‌های اخیر در بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا محسوب می‌شود.



⏺ بر اساس جزئیات طرح فعلی که در ادامه در مجلس نمایندگان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ۱۱۰ میلیارد دلار صرف جاده‌ها و پل‌های جدید، ۷۳ میلیارد دلار برای بروزرسانی شبکه برق، ۶۶ میلیارد دلار برای خطوط ریلی و ۶۵ میلیارد دلار صرف توسعه اینترنت خواهد شد. همچنین ۵۵ میلیارد دلار برای شبکه‌های انتقال آب پاک و ۳۹ میلیارد دلار نیز برای حوزه ترانزیت اختصاص داده خواهد شد.



✴️ پیشتر بانک مورگان استنلی با انتشار یادداشتی اعلام کرده بود هر یک تریلیون دلار سرمایه گذاری زیرساختی در آمریکا ۷۱۵ هزار شغل جدید ایجاد کرده و GDP این کشور را بین ۰.۴ تا ۰.۸ درصد در سال در یک افق ده ساله افزایش می‌دهد. همچنین حدود ۴۴ درصد از تقاضای #فولاد آمریکا در بخش ساختمان و عمران است و هر ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری زیرساختی معادل با ۵۰ هزار تن رشد تقاضای فولاد است.

انتهای خبر

0
0