اقتصاد آنلاین
1399/12/11
13:04
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ حضور پررنگ حقوقی‌ها در خریدهای بانکی‌ها

افراد حقیقی در بورس امروز ۶۸۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وتجارت بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۶۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۹۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۹درصد یعنی هزار و ۱۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۷درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فرآورده‌های نفتی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خرده فروشی» و «محصولات کاغذی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «وتجارت»، «شپنا» و «فملی» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «کاوه»، «فولاد» و «ونوین» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک تجارت حدود ۹۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فولاد کاوه جنوب کیش با برتری حدود ۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۴۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی11.12.99
بیشترین تغییر مالکیت صنایع11.12.99
انتهای خبر

0
0