پایگاه خبری انتخاب
1401/04/02
08:34
شکسته شدن رکورد تورم ماهانه پس از انقلاب براساس اعلام مرکز آمار، نرخ تورم نقطه‌ای خردادماه امسال برای خانوارهای کشور به ۵۲.۵ درصد رسید. بر اساس آما...

شکسته شدن رکورد تورم ماهانه پس از انقلاب


براساس اعلام مرکز آمار، نرخ تورم نقطه‌ای خردادماه امسال برای خانوارهای کشور به ۵۲.۵ درصد رسید. بر اساس آمارهای موجود، تورم ماهانه در خرداد ماه امسال بالاترین تورم ماهانه پس از انقلاب به حساب می‌آید.




منابع طبیعی: پاکتراشی جنگل هیرکانی مربوط به جنگ جهانی دوم است


روزهای گذشته فیلمی کوتاه در فضای مجازی منتشر شد که در آن ادعا شده بود بخش زیادی از جنگل هیرکانی در شهرستان گلوگاه مازندران پاکتراشی شده است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: تصاویر منتشرشده از پاکتراشی جنگل هیرکانی که در حوزه استحفاظی گلستان قرار دارد و مربوط به چند دهه قبل و زمان جنگ جهانی دوم است. حمیدرضا میرزاده از فعالان حوزه محیط زیست هم نوشت: این پاک‌تراشی در سالیان دور رخ داده و در حال حاضر این عرصه به عنوان زمین کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منابع محلی می‌گویند که این زمین در زمان جنگ جهانی دوم پاکتراشی شده و پایگاهی نظامی برای ارتش شوروی در آن قرار داشت.




دادگاه جمال خاشقجی در ترکیه «موقتا متوقف شد»


در حالیکه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از اردن وارد ترکیه شده است انتقاد‌ها بخصوص در مورد ماجرای جمال خاشقجی افزایش یافته است. مقام‌های ترکیه گفتند به نشانه حسن‌نیت دادگاهی را که برای رسیدگی به قتل آقای خاشقجی تشکیل شده بود فعلا متوقف کرده‌اند.




جمع بندی رسمی درباره ممنوع الکاری نوید محمدزاده و همسرش انجام نشده


یزدان عشیری رئیس روابط عمومی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: ممنوع الکاری نوید محمدزاده و همسرشان موضوع جداگانه دیگری است. این بحث را باید در جریان موضوع سلبریتی‌ها و مطالبه گری (امر به معروف و نهی از منکر) که در جامعه وجود دارد و تاثیر رسانه‌ها در این بین باید بررسی کرد، اما تا این زمان هیچگونه جمع بندی رسمی درباره ممنوع الکاری نوید محمدزاده و همسرش انجام نشده است.




کاخ سفید پیشنهاد جدید ایران را رد کرد؟


لارا روزن روزنامه نگار آمریکایی در خبرنامه خود تحت عنوان «دیپلماتیک» نوشت: مقامات ایرانی در روز‌های اخیر گفته اند که «ابتکارات جدیدی» را پیش از نشست شورای حکام آژانس اتمی سازمان ملل در ماه جاری به ایالات متحده و قدرت‌های غربی منتقل کرده‌اند. اما مقامات آمریکایی و اروپایی پیام‌های ایران را مبهم و درمورد برگزاری دیدار‌های احتمالی توصیف کرده‌اند، نه پیشنهاد‌های اساسی در مورد چگونگی رفع شکاف‌های باقی‌مانده در توافق برای احیای برجام.



🆔 @Entekhab_ir



انتهای خبر

0
0