بورس پرس
1401/03/27
16:10
تحریم‌های جدید آمریکا مغایر برجام است/ برنامه توقف برنامه هسته‌ای ایران

طبق براساس اعلام روزنامه آمریکایی، دولت بایدن تحریم‌های جدید اعمال شده علیه ایران را مغایر با توافقات برجام می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، روزنامه وال استریت ژورنال پس از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام کرد: دولت جو بایدن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را با احیای برجام مغایر می‌داند و در صورت دستیابی به توافق، رفع خواهند شد واز اروپا خواسته شده این پیام را به ایران انتقال دهد.


براساس این گزارش، تصور بر این است حدود ۱۵۰ مورد تحریم قبلی دولت بایدن، همگی با توافق سازگاری داشت و گفته شد در صورت احیای برجام رفع نخواهند شد.


ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن بر این باور نیست دست یافتن ایران به یک بمب هسته‌ای گریزناپذیر است.رئیس جمهور متعهد شد ایران هیچ گاه به یک سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند.


وی افزود: به اعتقاد آمریکا ظرفیت به نتیجه رساندن بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام وجود دارد. البته اگر ایران مسائل فرابرجامی را کنار بگذارد و بر روی طرح توافقی تمرکز کند. بازگشت به پایبندی به توافق ایران در راستای منافع ملی خواهد بود. رسیدن به توافق یک سوال بی جواب است. دلایل زیادی مبنی بر نتوانستن وجود دارد اما آمریکا به طور یکسان برای سناریوهایی آماده می‌شود و یکی بازگشت به پایبندی به برجام است و در دیگری خبری از آن نیست. همچنین سناریویی با شرکا و متحدان با رویکرد متفاوتی مبنی بر دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای دنبال می‌شود.


پرایس درباره فعالیت و ضرب‌الاجل امریکا برای مذاکره با ایران در پی اعمال تحریم‌های جدید گفت: ضرب‌الاجل وجود دارد. این ضرب‌الاجل روزی است که مزایای بازگشت به برجام بر اثر توسعه‌های برنامه هسته‌ای ایران رنگ ببازد.


لگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0