رمزارز نیوز
1401/04/07
12:24
بهترین زمان خرید بیت کوین در راه است؟!

به گفته تحلیلگران، چندین شاخص نشان می‌دهند که کف واقعی بیت کوین (BTC) در چرخه نزولی فعلی، در محدوده ۱۰ هزار… مطالعه مطلب ...

به گفته تحلیلگران، چندین شاخص نشان می‌دهند که کف واقعی بیت کوین (BTC) در چرخه نزولی فعلی، در محدوده ۱۰ هزار دلار خواهد بود.


دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس میتونی ۳۰,۰۰۰ شیبا جایزه هدیه بگیری!


دریافت جایزه به گزارش وبسایت کوین تلگراف، در طول تاریخ، پیش‌بینی کف قیمت بیت کوین در بازارهای نزولی برای معامله‌گران امری چالش‌برانگیز بوده است. بهبود اخیر بیت کوین به بالای سطح قیمتی ۲۰ هزار دلار که از نظر روانی مهم است، باعث شد که برخی از معامله‌گران بگویند این ارز دیجیتال به کف رسیده است. با این حال، بررسی دقیق‌تر داده‌ها نشان می‌دهد که این رالی بهبود کوتاه‌مدت ممکن است دلیل کافی برای تغییر روند کلی نباشد.


به گفته تحلیلگران، علی‌رغم افت وحشتناکی که بیت کوین در روند نزولی اخیر خود تجربه کرد، مقایسه سقوط این رمزارز با روند قیمتی آن در سال ۲۰۱۷، به احتمال کاهش بیشتر قیمت در کوتاه‌مدت اشاره می‌کند.


بهترین زمان خرید بیت کوین در راه است؟!

مقایسه سقوط اخیر بیت کوین (نارنجی) با روند قیمتی آن در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۱۷ (سفید). در طول بازارهای نزولی قبلی، قیمت بیت کوین تقریبا ۸۵ درصد از اوج خود سقوط کرده بود. به گفته دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، اگر تاریخ تکرار شود، این موضوع منجر به افت قیمت بیت کوین به «کمی بالاتر از ۱۰ هزار دلار» و کاهش ۵۰ درصدی دیگر از سطوح فعلی، خواهد شد.


چشم‌انداز اتریوم (ETH) حتی بدتر است؛ زیرا این ارز دیجیتال در بازار نزولی قبلی، شاهد کاهش ۹۵ درصدی قیمت از اوج خود بود. اگر همین سناریو این بار هم اجرا شود، قیمت اتریوم ممکن است تا ۳۰۰ دلار کاهش یابد.


بهترین زمان خرید بیت کوین در راه است؟!

مقایسه روند فعلی اتریوم با بازار نزولی قبلی آن.

شرایط فروش بیش از حد، همچنان حاکم است!

برای معامله‌گرانی که به دنبال کف بازار فعلی هستند، داده‌ها نشان می‌دهند که در بازارهای نزولی قبلی، کف قیمت با شرایط فروش بیش از حد همزمان شده بود.


همان‌طور که در نمودار هفتگی زیر نشان داده شده است، شاخص قدرت نسبی (RSI) ۱۴ هفته‌ای بیت کوین اخیرا برای سومین بار در تاریخ خود به زیر ۳۰ سقوط کرده که مشابه دو بازار نزولی قبلی است.


بهترین زمان خرید بیت کوین در راه است؟!

کندل هفتگی قیمت BTC/USD به همراه شاخص RSI ۱۴ هفته‌ای. در حالی که ممکن است برخی این را نشانه‌ای برای ورود مجدد به بازار بدانند، دلفی دیجیتال برای کسانی که انتظار بهبودی V شکل را دارند، هشدار داده و گفته است:


در دو مورد قبلی، بیت کوین قبل از این‌که در نهایت یک بهبودی قوی را تجربه کند، برای ماه‌ها در یک محدوده جانبی معامله شد.


بررسی میانگین متحرک ساده (SMA) ۲۰۰ هفته‌ای نیز این سوال را مطرح می‌کند که آیا این سطح حمایت تاریخی دوباره حفظ خواهد شد یا خیر.


بهترین زمان خرید بیت کوین در راه است؟!

نمودار قیمت BTC/USD به همراه SMA ۲۰۰ هفته‌ای و شاخص RSI ۱۴ هفته‌ای. بیت کوین اخیرا برای اولین بار از مارس ۲۰۲۰ به زیر SMA ۲۰۰ هفته‌ای خود رسیده است. از نظر تاریخی، قیمت بیت کوین تنها برای چند هفته در بازارهای نزولی قبلی زیر این سطح معامله شده است. این موضوع، به این احتمال اشاره می‌کند که به زودی می‌توان کف قیمت را پیدا کرد.


کاپیتولاسیون نهایی

آن‌چه که بازار واقعا در حال حاضر به دنبال آن است، کاپیتولاسیون و تسلیم نهایی است که از نظر تاریخی، پایان یک بازار نزولی و شروع چرخه بعدی را نشان می‌دهد.


در حالی که احساسات در بازار اکنون در پایین‌ترین سطح خود از زمان سقوط ناشی از شیوع بیماری COVID-۱۹ در مارس ۲۰۲۰ قرار دارد، اما هنوز به عمق ناامیدی که در سال ۲۰۱۸ مشاهده شده بود، نرسیده است.


بهترین زمان خرید بیت کوین در راه است؟!

شاخص ترس و طمع رمزارز. یکی دیگر از شاخص‌هایی که می‌تواند کاپیتولاسیون نهایی را نشان دهد، درصد عرضه در سود بیت کوین است که در بازارهای نزولی قبلی، به ۴۰ درصد رسیده بود.


بهترین زمان خرید بیت کوین در راه است؟!

نمودار قیمت BTC/USD به همراه درصد عرضه در سود. بر اساس داده‌های شرکت گلس‌نود (Glassnode)، این شاخص در حال حاضر برابر با ۵۴٫۹ درصد است که نشان می‌دهد بازار هنوز هم می‌تواند قبل از رسیدن به کف واقعی، افت دیگری را تجربه کند.


انتهای خبر

0
0