دنیای اقتصاد
1400/07/27
14:30
دلایل عقب ماندگی خوزستان 💢 معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری گفت: یکی از دلایل محرومیت و عقب‌¬ماندگی خوزستان به عنوان ثروتمندترین استان کشور عملی نشدن تعه...

دلایل عقب ماندگی خوزستان



💢 معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری گفت: یکی از دلایل محرومیت و عقب¬ماندگی خوزستان به عنوان ثروتمندترین استان کشور عملی نشدن تعهدات شرکت‌هایی است که از امکانات، آب، هوا و نیروی انسانی استان استفاده می‌کنند اما هیچ تعهدی به استان ندارند.



💢 محسن رضایی اظهار کرد: شرکت ملی نفت به عنوان یک شرکت پیشگام هزینه‌های مسوولیت اجتماعی را پذیرفته و شرکت‌های پتروشیمی، فولاد و آب و برق نیز باید این مسوولیت‌ها را قبول کنند.



💢 وی از استاندار خوزستان درخواست کرد شجاعانه و با تمام قوا بایستد و وظایف و تعهدات قانونی این شرکت‌ها را به عمل برساند.



💢 رضایی اظهار کرد: دفتر مسوولیت‌های اجتماعی محیط زیست و ارزش افزوده تهیه و تبدیل به صندوق شود و سالانه حداقل ۵۰ هزار میلیارد ریال باید ورودی این صندوق باشد. رضایی از استاندار درخواست کرد پروژه‌های نیمه تمام که زنجیره ارزشی آنها کامل نشده را به اتمام برساند.



💢 وی در زمینه موضوع آب نیز گفت: شرکت‌های فولاد، پتروشیمی و بسیاری از شرکت‌های بزرگ می‌توانند با کمک دستگاه آب شیرین کن، از آب خلیج فارس استفاده کنند تا آب کارون برای کشاورزی و شرب مردم آزاد شود.



💢 رضایی گفت: به سبد بهینه کشاورزی در استان نیاز داریم که میزان تولید هر محصول مشخص باشد به عبارت دیگر کشاورزی خوزستان به یک نظام نیاز دارد که در آن حدود و قلمرو محصولات برای کشت مشخص شود.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




yun.ir/gbjvcg



انتهای خبر

0
0