بورس۲۴
1402/03/06
18:03
مدیرعامل بانک دی: سیاست بانک دی پرداخت ماهانه سهمیه تسهیلات تکلیفی است

قیطاسی، مدیرعامل بانک دی گفت: سیاست بانک دی پرداخت ماهانه یک دوازدهم از سهمیه تسهیلات خود است تا در پایان سال تقاضای صد در صد متقاضیان عملیاتی شود.

مدیرعامل بانک دی: سیاست بانک دی پرداخت ماهانه سهمیه تسهیلات تکلیفی است

بورس۲۴ : قیطاسی، مدیرعامل بانک دی گفت: سیاست بانک دی پرداخت ماهانه یک دوازدهم از سهمیه تسهیلات خود است تا در پایان سال تقاضای صد در صد متقاضیان عملیاتی شود.


علیرضا قیطاسی، مدیرعامل بانک دی درباره تسهیلات تکلیفی از ابتدا سال تا امروز گفت: ۶۸۲ فقره به ارزش حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات وام ازدواج پرداخت شده که این رقم بیشتر از سهمیه بانک دی است. درباره تسهیلات فرزندآوری سامانه با مشکل روبرو بود که پس از فعال شدن آن تا آخر ماه تکلیف متقاضیان مشخص خواهد شد. تسهیلات اشتغال نیز از جمله مواردی است که حدودا برای ۲۰۰ نفر پرداخت شده و تا پایان تیرماه تمام سهمیه اختصاصی پرداخت خواهد شد.


وی در ادامه اضافه کرد: سیاست بانک دی پرداخت ماهانه یک دوازدهم از سهمیه خود است تا در پایان سال تقاضای صد در صد معرفی شده‌ها مربوط به ازدواج یا فرزندآوری و سایر تسهیلات تکلیفی عملیاتی شود.


مدیرعامل بانک دی درباره شرایط دریافت تسهیلات اظهار داشت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات ازدواج باید در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کنند و پس از انتخاب بانک، برای آنان پیامک خواهد آمد و با مدارک لازم (عقدنامه و مدارک مربوط به احراز هویت) به شعبه مراجعه خواهند کرد، سپس اعتبارسنجی انجام می‌گیرد و با حداقل یک ضامن به آنان تسهیلات پرداخت خواهد شد. میزان وام ازدواج هر زوجه زیر ۲۳ سال و زوج زیر ۲۵ سال سقف وام ازدواج است و افرادی که سن بالاتری دارند، طبق بخشنامه بانک مرکزی به آنان تسهیلات تعلق خواهد گرفت. در حال حاضر هیچ متقاضی در صف انتظاربانک دی وجود ندارد و متقاضیان به شعب ارجاع شده‌اند.


وی درباره وام فرزند آوری نیزچنین توضیح داد: پس از ثبت نام براساس فرزند اول، دوم یا سوم مبلغ آن مشخص می‌شود و با یک نفر ضامن و اعتبارسنجی کار پیش می‌رود. چنانچه متقاضیان تسهیلات چه در مورد ازدواج یا فرزند آوری کارمند باشند و از گواهی کسر از حقوق برخوردار باشند، کارشان با مهر اعتبارسنجی انجام می‌گیرد.


مدیرعامل بانک دی درباره تسهیلات مربوط به اشتغال نیز ابراز کرد: تسهیلات مربوط به اشتغال هم براساس سهمیه‌ای که محل تبصره ۱۶ در اختیار صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران وابسته به بنیاد شهید قرار داده، از آن طریق معرفی‌ها صورت می‌گیرد. توزیع مبلغی اشتغال استانی است و با هماهنگی استانداران، در مراکز استان‌ها انجام می‌شود. پیشرفت بانک دی در این خصوص هم خوب بوده است و تا آخر تیرماه مهلت دارد و وام کسانی که به شعب بانک دی معرفی شدند، در صورت تکمیل پرونده پرداخت خواهد شد.


قیطاسی درباره تسهیلات مسکن نیز افزود: تعدادی برای وام مسکن معرفی شده اند، براساس سهمیه بانک هم تاکید شده است که یک دوازدهم آن را در هر ماه پرداخت کنند. البته سال مسکن از ۳۱ شهریور سال قبل تا ۳۱ شهریور امسال مهلت دارد. سال گذشته که توزیع آن به صورت استانی بود، کسی معرفی نشد و کسانی هم که معرفی شدند فاقد شرایط لازم بودند که به وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.


وی در ادامه تصریح کرد: بخشی از مشکلات تسهیلات مسکن مربوط به ابلاغ دیرهنگام سهمیه‌ها (۹ ماه) بود و بعد از آن سهمیه استانی دو استان تهران و هرمزگان به بانک دی داده شد و همانطور که توضیح داده شد، افراد اعلام شده واجد شرایط نبودند. سال بعد (شهریور سال گذشته) بحث استانی برداشته شد و اطلاع رسانی مناسب صورت گرفت. انشاالله در پایان شهریور ماه صد در صد آن انجام خواهد گرفت./ایبنا

انتهای خبر

0
0