اقتصاد آنلاین
1400/03/05
23:44
عملکرد اردیبهشت ماه وسپهر زیر ذره بین / ارزش بازاری وسپهر هزار و ۲۱۶میلیارد افت کرد

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات به ۱۳هزار و ۱۸۰میلیارد تومان رسید. ارزش بازاری سهام‌های گروه بانکی با وجود افت ارزش ۶۶۰میلیاردی همچنین بیشترین سهم از پرتفوی وسپهر را به خود اختصاص داده اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ در ماهی که گذشت، ارزش بازاری وسپهر حدود هزار و ۲۱۶میلیارد تومان کاهش یافت و در پایان اردیبهشت ماه به ۱۳هزار و ۱۸۰میلیارد تومان رسید.


وسپهر در اردیبهشت سهام ۱۲شرکت بورسی، به ارزش ۳۶۰میلیارد تومان خریداری کرد. از مهم ترین این شرکت‌ها میتوان به فملی، شپدیس، کگل، سخوز، شپدیس و شراز اشاره کرد. علاوه بر این وسپهر حدود ۱۰میلیارد سهام شرکت‌های خارج از بورس را خرید.


از سویی دیگر وسپهر بخشی از سهام خود در شرکت‌های متعددی را فروخت و از این طریق درآمدی ۱۴۰میلیاردی بدست آورد.


بیشترین کاهش در ارزش بازاری مربوط به نمادهای گروه بانکی بود که بیش از ۶۶۴میلیارد تومان افت ارزش داشتند. بعد از آن گروه سرمایه‌گذاری‌ها با افت ۳۶۰میلیاردی و فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط با افت ۱۴۰میلیاردی در رده‌های بعدی قرار گرفتند. از طرفی ارزش بازاری تعدادی از صنایع مثل فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و سیمانی‌ها افزایش پیدا کرد. با وجود این تغییرات گروه بانکی با اختصاص دادن ۱۷.۷درصد از پرتفوی وسپهر در این زمینه در بین باقی صنایع پیشتاز است.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


TSR Watermark - 193
انتهای خبر

0
0