اقتصاد آنلاین
1400/06/08
09:40
فرآیند افزایش سرمایه برای ۸ ناشر

اطلاعات و اخبار منتشر شده توسط ناشران همواره در تعیین سمت و سوی ارزش سهام شرکت حائز اهمیت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از مهم‌ترین اخبار منتشر شده، اطلاعاتی است که در خصوص تصمیمات شرکت‌ها مبنی بر افزایش سرمایه در سامانه کدال انتشار پیدا می‌کند. فرآیند افزایش سرمایه طی مراحل متعددی انجام می‌شود و شرکت‌ها ملزم به ارائه اطلاعیه در خصوص هر یک از مراحل برای آگاهی عموم سهامداران هستند. افزایش سرمایه شرکت‌ها از این جهت برای سهامداران بسیار اهمیت دارد که به‌رغم اینکه شرکت‌ها نقدینگی لازم جهت توسعه و رشد خود را جذب می‌کنند، با تعدیل بهای سهام پس از افزایش سرمایه نیز قیمت‌ها جذاب‌‌‌تر خواهند شد. در ادامه به تشریح جزئیات چند ناشر پرداخته‌‌‌ایم.


چهار نماد در انتظار تایید حسابرس

«شتران»: شرکت پالایش نفت تهران با نماد معاملاتی «شتران» طی اطلاعیه‌‌‌ای خبر از تصمیمات اخیر شرکت مبنی بر افزایش سرمایه ۱۲۷ درصدی داد. بر این اساس هیات‌مدیره شرکت پیشنهادها و گزارش توجیهی مبنی بر لزوم افزایش سرمایه «شتران» را از مبلغ ۵/ ۷هزار میلیارد تومان به ۱۷ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته، سایر اندوخته‌‌‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی و از طریق صدور سهام جدید در یک مرحله جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال کرد. افزایش سرمایه قبلی شرکت در تاریخ ۱۶/ ۱۰/ ۱۳۹۹ از مبلغ ۴/ ۴هزار میلیارد تومان به ۵/ ۷هزار میلیارد تومان (۴/ ۷۰درصدی) از محل سود انباشته و اندوخته قانونی بود.


«شفا»: شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو با نماد «شفا» طی اطلاعیه‌‌‌ای رقم افزایش سرمایه شرکت را اصلاح کرد. این شرکت که تصمیم به افزایش سرمایه ۱۳۰ درصدی از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج انجام شده و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه داشت، در انتظار اخذ تاییدیه حسابرس قانونی است. در اطلاعیه قبل آورده شده بود که شرکت تصمیم به افزایش سرمایه از مبلغ ۱۱۸ میلیارد تومان به ۲۷۰ میلیارد تومان دارد که در اطلاعیه جدید رقم نهایی به ۲/ ۲۷۱میلیارد تومان تغییر کرد. افزایش سرمایه قبلی این شرکت نیز در سال ۱۳۹۱ از مبلغ ۳۹ میلیارد تومان به ۱۱۸ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۲۰۲ درصدی) از محل مطالبات و آورده نقدی بود.


«خموتور»: شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران با نماد معاملاتی «خموتور» اعلام کرد که پیشنهاد هیات‌مدیره و گزارش توجیهی شرکت مبنی بر افزایش سرمایه از مبلغ ۸/ ۱۴۲میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۱۰درصدی) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت را جهت اظهارنظر و تایید به حسابرس و بازرس قانونی ارسال کرده است.


«خرینگ»: شرکت رینگ‌سازی مشهد با نماد معاملاتی «خرینگ» طی اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که تصمیم به افزایش سرمایه ۶۴۱ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها به منظور اصلاح ساختارمالی شرکت دارد. بر این اساس پیشنهاد هیات‌مدیره و گزارش توجیهی مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵/ ۴۴میلیارد تومان به ۳۳۰ میلیارد تومان که در تاریخ ۰۶/ ۰۶/ ۱۴۰۰ به تصویب هیات‌مدیره رسید، جهت اخذ تاییدیه به حسابرس و بازرس قانونی ارائه شد. آخرین افزایش سرمایه این شرکت نیز به سال ۹۵ بازمی‌گردد که در آن زمان سرمایه شرکت از مبلغ ۵/ ۱۴میلیارد تومان به ۵/ ۴۴میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۲۰۵درصدی) افزایش یافت.


رانفور مجوز افزایش سرمایه گرفت

«رانفور»: شرکت خدمات انفورماتیک با نماد معاملاتی «رانفور» مجوز افزایش سرمایه ۲۸ درصدی خود را از مبلغ ۸/ ۲هزار میلیارد تومان به ۶/ ۳هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه‌‌‌ای صورت گرفته، حفظ سرمایه در گردش و جلوگیری از خروج منابع نقدی از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران دریافت کرد. در این اطلاعیه آمده است که انجام افزایش سرمایه مذکور، حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ مجوز امکان‌‌‌پذیر خواهد بود. عدم‌انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از سازمان بورس خواهد بود.


افزایش سرمایه ۴ ناشر ثبت شد

«صبا»: شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با نماد «صبا» طی اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی شرکت از مبلغ ۵/ ۱هزار میلیارد تومان به ۵/ ۴هزار میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی در تاریخ ۰۶/ ۰۶/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.


«سپیدار»: شرکت سپیدار سیستم آسیا با نماد معاملاتی «سپیدار» نیز اعلام کرد که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به ‌‌۷۰ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۲۵۰درصدی) از محل سود انباشته در تاریخ ۰۶/ ۰۶/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.


«غگرجی»: شرکت بیسکویت گرجی با نماد معاملاتی «غگرجی» از ثبت افزایش سرمایه خود از مبلغ ۷۵ میلیارد تومان به ۳۳۵ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۳۴۷ درصدی) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها در تاریخ ۰۶/ ۰۶/ ۱۴۰۰در مرجع ثبت شرکت‌ها خبر داد.


«فمراد»: شرکت آلومراد با نماد معاملاتی «فمراد» نیز طی اطلاعیه‌‌‌ای در تارنمای کدال از ثبت افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۹/ ۴میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۳۰۸ درصدی) از محل سود انباشته در مرجع ثبت شرکت‌ها خبر داد. شرکت مجوز افزایش سرمایه خود را در تاریخ ۰۸/ ۰۴/ ۱۴۰۰ از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اخذ کرد.


انتهای خبر

0
0