بورس۲۴
1402/02/20
15:11
رشد ۱۲۵ درصدی سودآوری پرتو تابان معادن و فلزات؛ حرکت بر فراز شاخص‌ها

سود خالص شرکت سرمایه‌گذاری پرتو تابان معادن و فلزات در سال مالی گذشته نسبت به دوره مشابه سال قبل خود، ۱۲۵ درصد رشد داشته است؛ همچنین خالص ارزش روز دارایی‌ها به بیش از ۲۹۰۰ میلیارد تومان رسیده که نشان از رشد ۱۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

رشد ۱۲۵ درصدی سودآوری پرتو تابان معادن و فلزات؛ حرکت بر فراز شاخص‌ها

بورس۲۴ : سود خالص شرکت سرمایه‌گذاری پرتو تابان معادن و فلزات در سال مالی گذشته نسبت به دوره مشابه سال قبل خود، ۱۲۵ درصد رشد داشته است؛ همچنین خالص ارزش روز دارایی‌ها به بیش از ۲۹۰۰ میلیارد تومان رسیده که نشان از رشد ۱۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.


مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری پرتو تابان معادن و فلزات، منتهی به سال مالی ۱۴۰۱.۱۲.۲۹ ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، در محل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شد.


شرکت پرتو تابان معادن و فلزات به عنوان بازوی اجرایی شرکت «ومعادن» در بازار سرمایه نقش مهمی در حفظ ارزش سهام شرکت‌های زیرمجموعه آن که در بورس و فرابورس پذیرفته شده اند، ایفا می‌کند؛ همچنین در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خصوصی، شرکت پرتو تابان پس از بررسی شرایط کلان اقتصادی کشور، ویژگی‌های جمعیت‌شناختی و تحلیل صنایع مختلف بخش هایی را که پتانسیل رشد بالایی داشته و با معیارهای سرمایه‌گذاری این شرکت هماهنگی دارند، شناسایی می‌کند و با بررسی کارشناسانه و رصد مداوم بازارهای جهانی و متغیرهای کلان اقتصادی و مالی و تهیه گزارش‌های تحلیلی، همواره سعی در بهینه‌کردن سبد سرمایه‌گذاری خود دارد.


اصلی‌ترین فعالیت این شرکت سرمایه‌گذاری در سهام، سهم‌الشرکه و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار (با هدف کسب انتفاع) است.


این شرکت که ۹۹.۹۸ درصد آن متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است، بیش از ۷۷ درصد ارزش روز سبد سرمایه‌گذاری آن را گروه استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی تشکیل می‌دهد.


سود خالص شرکت پرتو تابان در این دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۲۵ درصد رشد داشته است؛ همچنین خالص ارزش روز دارایی‌ها از ابتدای دوره که تقریبا ۱۲۸۰ میلیارد تومان بود، به بیش از ۲۹۰۰ میلیارد تومان رسیده که نشان از رشد ۱۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته دارد که با توجه به شرایط بازار و ریسک‌های موجود و همچنین ابعاد شرکت، عملکرد آن نسبت به سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری که در محدوده ارزش بازار این شرکت قرار دارند، بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده و درصد رشد آن نسبت به سایر این شرکت‌ها اختلاف چشمگیری دارد.


ومعادن

علی متولی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پرتو تابان معادن و فلزات، گزارش عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۱۴۰۱.۱۲.۲۹ را به سهامداران ارائه کرد و با اشاره به اهداف توسعه‌ای شرکت در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: سودآوری پرتو تابان در سال جاری چیزی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود و یکی از برنامه‌های ما تبدیل‌شدن به یک هلدینگ مالی است.


وی افزود: در فاز اول، افزایش سرمایه از هزار میلیارد تومان به سه هزار میلیارد تومان را در برنامه داریم و در آینده به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.


در نمودار زیر بازده پولی وزنی ( MWRR ) سبد سرمایه‌گذاری پرتو تابان با چهار شاخص «کل»، «صنعت فلزات اساسی»، «صنعت سرمایه‌گذاری‌ها» و «صنعت کانه‌های فلزی» مورد مقایسه قرار گرفته است؛ همان طور که مشاهده می‌شود عملکرد و بازده سبد سرمایه‌گذاری این شرکت از شاخص‌های مذکور بهتر بوده است.


ومعادن
انتهای خبر

0
0