اقتصاد آنلاین
1400/06/08
16:28
بیشترین ارزش معاملات سهام در بورس امروز / معاملات ۱.۵هزار میلیارد تومانی شبندر درخشید!

در بورس امروز امروز معامله‌گرها هزار و ۵۵۰میلیارد تومان سهام پالایش نفت بندرعباس خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فرآورده‌های نفتی تعلق داشت و ۱۳درصد از کل سهام کارتن ایران معامله شد.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده ؛ روز جاری در مجموع حدود ۱۱هزار و ۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شبندر»، «فولاد»، «فملی»، «برکت» و «شپنا» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.


در سومین روز هفته معادل هزار و ۵۵۰میلیارد تومان سهام پالایش نفت بندرعباس دست به دست شد، فولاد مبارکه اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۳۸۰میلیارد تومان دوم شد و سهام ملی صنایع مس ایران نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.


همچنین شبندر پس از بازگشایی ۵۲.۶درصد رشد قیمت را تجربه کرد و کام سهامداران خود را شیرین کرد.


بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فرآورده‌های نفتی» تعلق داشت به طوری که دو هزار و ۷۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات هزار و ۴۷۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.


امروز ۱۳.۲درصد از کل سهام کارتن ایران (چکارن) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۱درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۵سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۵ نماد نخست اختصاص داشت.


2
1
انتهای خبر

0
0