همفکران
1400/06/16
09:15
تغییر سهام سهامداران عمده/ پای ثابت حمایت از فولادی ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در بانکی‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی ملت ۶ میلیون از سهام بانک ملت را خریداری کرد، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی بانک تجارت ۲۳ میلیون از سهام بانک تجارت، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بیش از ۲ میلیون از سهام پست‌بانک ایران را خریداری کرد؛ صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان که روز گذشته ۵۰ میلیون از سهام بانک پارسیان را بفروش رسانده بود، ۲ میلین از سهام این بانک را خریداری کرد در بانک سینا نیز صندوق بازار گردانی بانک سین و شرکت سهامی بیمه ایران جمعا بیش از ۱۲ میلیون از سهام بانک سینا را خریداری کردند.


اما در دارویی‌ها، برکت همانند روز معاملاتی گذشته خریدارانی خرد داشت که دراین‌بین صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا و ستاد اجرایی فرمان امام با ۲۰۰ سهم بیشترین میزان را خریداری کردند، شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران یک‌میلیون از سهام داروسازی امین را بفروش رساند، داروسازی امین در روز معاملاتی گذشته نیز فروشنده داشته است.


اما در فولادی‌ها، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی همواره خریدار سهام فولاد مبارکه اصفهان است، این مجموعه مجددا در اقدامی ۵۴ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرد همچنین شرکت صبا میهن نیز بیش از ۲ میلیون از سهام فولاد کاویان را خریداری کرد.


شرکت صادر فر که طی این هفته بیش از ۹۰ میلیون از سهام پالایش نفت اصفهان را خریداری کرده بود مجددا ۱۳ ‌میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد.


موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی، ۱۸۰ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را خریداری کرد این شرکت روز گذشته نیز ۱۳۶ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را خریداری کرده بود.


در های وب نیز، صندوق اندیشه زرین پاسارگاد که روز معاملاتی گذشته ۴ میلیون از سهام داده گستر عصر نوین را بفروش رسانده بود، بیش از یک‌میلیون سهام این شرکت را خریداری کرد همچنین شرکت سرمایه‌گذاری مهرگان سرمایه پارس که روز گذشته نیز فروشنده بود، در اقدامی یک‌میلیون دیگر از سهام مبین وان کیش را بفروش رساند.


در سیمانی‌ها، شرکت سرمایه‌گذاری سایه گسترسرمایه بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان داراب را خریداری کرد اما شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان ۵ میلیون از سهام سیمان کرمان را بفروش رساند.


در روز دوشنبه، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان ۴۳ میلیون از سهام بین‌المللی ساروج بوشهر، شرکت ریل پردازنوآفرین ۱۵ میلیون از سهام ریل گردش ایرانیان، شرکت ریل پردازنوآفرین ۱۶ میلیون از سهام دلیجان طلایی شکوه پارس، صندوق سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرین ۱۷ میلیون از سهام مدیریت ارزش سرمایه کشوری را بفروش رساندند همچنین شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران اطلس و شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان نیز جمعا ۵۸ میلیون از سهام ماشین‌سازی اراک را بفروش رساندند.


اما در ادامه صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس بیش از ۸ میلیون از سهام پتروشیمی تندگویان، شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن ۲۷۰ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی نیوان ۶ میلیون از سهام سایپا، بانک دی ۲۷ میلیون از سهام ماشین‌سازی اراک را خریداری کردند.




انتهای خبر

0
0