فارس نیوز
1399/12/20
10:26
لغو عرضه اولیه امروز در بورس

عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه‌مدار که قرار بود، امروز انجام شود، طبق پیام ناظر بازار لغو شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که این هفته به جز دو روز باز در مدار ریزش شاخص قرار گرفته، روز گذشته قرار بود یک عرضه اولیه در فرابورس برای شرکت ریل‌پرداز نوآفرین در نماد حآفرین انجام شود، اما به دلیل ریزش شاخص لغو شد.


همچنین قرار بود امروز هم عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه‌دار در نماد مدار انجام شود که در پیام ناظر آمده است، این عرضه اولیه امروز انجام نخواهد شد.


به گزارش فارس، زمان ریزش بازار در دهه هشتاد شمسی، مدیرعامل اسبق بورس تهران در نشستی با کارگزاران بورس گفت: الان که روزهای ریزش بازار است، بهترین فرصت برای ارتقای آموزش بین خودتان و بین سهامداران و مشتریان است و مطمئن باشید در آینده بازار رشد می‌کند اما هر چه بتوانید آموزش ببینید و خدمات خود به مشتریان را افزایش دهید می‌توانید موفق باشید.


امسال هم در ابتدای سال شاخص کل بورس ۵۰۸ هزار واحد بود که بعد از استقبال گسترده مردم به حضور در بورس و همچنین آزاد شدن سهام عدالت و نیز دعوت مقامات دولتی از مردم برای حضور در بورس این شاخص تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد هم بالا رفت ولی بعد از آن روند ریزش شاخص آغاز شد و هم‌اکنون شاخص کل بورس به رقم یک‌میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۶۰ واحد رسیده که نسبت به ابتدای سال ۱۰۰ درصد رشد کرده است. به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس باید همراه با مطالعه مشاوره، تحقیق و صورت گیرد و در یک چشم‌انداز بلندمدت انجام شود، بنابراین سرمایه‌گذاری باید از محل پس‌اندازهایی انجام شود که نیاز فوری به آن نیست.


همچنین امسال مصوب شده بود شرکت‌هایی که امسال وارد بورس می‌شوند به شرط اینکه میزان عرضه خود یا اصطلاحا شناوری سهام خود را تا ۲۵ درصد در بورس اضافه کنند، از رسیدگی به مالیات‌های خود و صورت‌های مالی در سال‌های قبلی معاف می‌شوند که با ریزش شاخص بورس به نظر می‌رسد هیچ‌یک از شرکت‌های ارائه شده در سال جاری نتوانستند این حدنصاب را کسب کنند و بنابراین مشمول این معافیت رسیدگی حساب‌های مالی هم نخواهند شد.


در حال حاضر حدود ۶۰۰ شرکت در بورس و حدود ۱۰۰ شرکت در فرابورس حضور دارند و هنوز شرکت‌های زیادی در خارج از بورس و فرابورس وجوددارند که باید برایشفایت بیشتر دز این دو بازار عرضه شوند.


همچنین امسال به مدد سهام عدالت، ۶۰ میلیون نفر در بورس حضور پیدا کرده‌اند و در حال حاضر حدود ۷۵ درصد از جمعیت کشور در بازار سرمایه حضور دارند. لازم است قوانین بورس متناسب با حضور انبوه جمعیت و به نفع سرمایه‌گذاران خرد هم تغییر کند.


انتهای پیام/


انتهای خبر

0
0