بورس پرس
1399/12/24
11:32
سهم ۲۸.۵ درصدی فولادمبارکه در انتقال آب خلیج فارس به اصفهان

معاون طرح و توسعه فولاد مبارکه از سهم ۲۸.۵ درصدی این شرکت در انتقال آب خلیج فارس به اصفهان خبر داد که دو برابر دیگر بهره برداران با مجموع سرمایه گذاری ۳۵.۳ هزار میلیارد تومانی است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، احمد سعید بخش با اشاره به آغاز عملیات اجرایی انتقال آب خلیج فارس به اصفهان گفت: استان اصفهان یکی از بزرگترین قطب های صنعتی است و با توجه به اقلیم خشک فلات مرکزی و کمبود آب کافی نیاز است با تعریف پروژه ای عظیم، آب پایدار صنایع تامین شود. شرکت تامین آب اصفهان صفه با سهامداری فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، ذوب آهن، اتاق بازرگانی، سازمان همیاری های شهرداری و شهرداری کلانشهر اصفهان درصدد برآمد تا شرایط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان را در بازه ۵ ساله فراهم کند.



وی افزود: با اجرای انتقال آب خلیج فارس به اصفهان بالغ بر ۲۰۰ میلیون متر مکعب در سال آب برای مصارف صنعتی در نظر گرفته شده است. طول خط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان ۹۱۰ کیلومتر است و این مسیر از استان های هرمزگان، کرمان، یزد و اصفهان عبور می کند تا در نهایت به آبگیر چم آسمان برسد.


سعیدبخش با اشاره به اشتغالزایی ۱۴ هزار نفری خط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان ادامه داد: حجم سرمایه گذاری این ابرپروژه ۳۵.۳ هزار میلیارد تومان است که فولاد مبارکه با سهم ۲۸.۵۸ درصد دو برابر حجم سهام دیگر بهره برداران این پروژه را به خود اختصاص داده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام

انتهای خبر

0
0