دنیای اقتصاد
1400/07/03
18:30
عقب‌نشینی مکرون در گفت‌وگو با بایدن 👥 جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اولین گام آزمایشی را برای ترمیم روابط...

عقب‌نشینی مکرون در گفت‌وگو با بایدن



👥 جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اولین گام آزمایشی را برای ترمیم روابط آسیب‌دیده برداشتند و چهارشنبه برای اولین‌بار از زمانی که ایالات متحده و انگلیس با استرالیا وارد یک توافق‌نامه دفاعی گسترده جدید شدند که به پروژه ۶۶ میلیارد دلاری فرانسه برای ساخت زیردریایی‌های تهاجمی آسیب رساند، گفت‌وگو کردند.



👥 حالا بایدن و مکرون توافق کردند ماه آینده در اروپا ملاقات کنند. مقامات کاخ سفید گفتند که احتمال دارد رهبران به‌طور جداگانه ملاقات کنند تا بر عزم خود برای اصلاح روابط خود تاکید کنند.



👥 اروپا مملو از قدرت‌های امپراتوری سابق است که در حال محو شدن هستند. اما فرانسه بیش از همه به گذشته خود به‌عنوان یک قدرت بزرگ چسبیده و هنوز تا حدی به‌دلیل تصرفات سرزمینی در هند و اقیانوس آرام و کارائیب خود را دارای منافع جهانی می‌داند. سوال این است که آیا فرانسه هنوز یک ابر قدرت است؟



👥 بحران زیردریایی‌ها موجب شده فرانسه در آینه قدی به خود نگاه کند؛ اما به‌جای اینکه پاسخ مورد علاقه خود را بشنود، به حقایق ناراحت‌کننده‌ای رسیده است.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/q۰۳۵۷۹



انتهای خبر

0
0