اقتصاد آنلاین
1400/04/02
12:03
صعود قیمت نفت با کاهش ذخایر آمریکا / بازار چشم انتظار تصمیمات اوپک

به دنبال انتشار آمار موسسه نفت آمریکا که نشان داد موجودی ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش یافته، قیمت نفت روز چهارشنبه صعود کرد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی ؛ به گزارش رویترز، پس از این که داده‌های صنعت نشان داد موجودی ذخایر نفت ایالات متحده بیش از حد انتظار کاهش یافته، که باعث تقویت دیدگاه تعادل عرضه و تقاضا با افزایش سفرهای جاده‌ای و هوایی در اروپا و آمریکای شمالی شد، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت.


معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا پس تجربه افت ۶۰سنت در روز گذشته، ۳۳سنت معادل ۰.۵درصد افزایش یافت و به ۷۳دلار و ۱۸سنت در هر بشکه رسید.


همچنین معاملات آتی نفت خام برنت به دنبال کاهش ۹سنت در جلسه معاملاتی قبل، با ۴۲سنت معادل ۰.۶درصد رشد، به قیمت ۷۵دلار و ۲۳سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.


طبق گفته دو منبع بازار، گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا گزارش کرد که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۱۸ژوئن، ۷.۲میلیون بکشه کاهش یافته است.


این کاهش بسیار بیشتر از ۳.۹میلیون بشکه افت بود که به طور متوسط ۹تحلیلگر انتظار داشتند.


ING Economics در یادداشتی اظهار کرد که اگر ارقام رسمی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده که روز چهارشنبه اعلام می‌شود این افت را تایید کند، این پنجمین هفته متوالی است که روند کاهشی در ذخایر نفتی مشاهده می‌شود.


از طرفی، همه نگاه‌ها به آنچه که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) در زمان نشست خود در تاریخ یکم ژوئیه قصد دارند برای ارزیابی تقاضا انجام دهند، است.


دو منبع اوپک پلاس روز سه شنبه اذعان داشتند که این گروه در حال بحث در خصوص افزایش تدریجی عرضه از ماه آگوست است، اما هنوز تصمیمی در مورد میزان دقیق آن گرفته نشده است.


تحلیلگران کالای ANZ در یادداشتی گفتند: "از آنجا که بازار دچار محدودیت شده، این گروه بار دیگر با تصمیمات سخت مواجه شده است. پیشرفت‌های جهانی در کمپین‌های واکسیناسیون کووید-۱۹ باعث شده تحرک مصرف‌کننده در ایالات متحده، چین و اروپا به سرعت بهبود یابد."


آنها افزودند: "با این وجود، احتمال افزایش عرضه نفت ایران به بازارهای جهانی در کوتاه مدت باعث شده گروه اوپک در خصوص افزایش عرضه خود محتاط باشد."


از آنجا که ضعف دلار آمریکا سبب ارزان شدن نفت برای دارندگان سایر ارزها می‌شود، عقب‌نشینی قیمت دلار از بالاترین سطح دو ماهه در اواخر هفته گذشته، از افت قیمت نفت جلوگیری کرده است.


انتهای خبر

0
0