بورس۲۴
1401/01/29
10:53
اولین عرضه سیمان و کلینکر صادراتی در بورس کالا

اولین عرضه سیمان صادراتی و کلینکر صادراتی در بورس کالای ایران در تاریخ ۲۴/۰۱/۱۴۰۱ به همت شرکت کارگزاری بانک ملی ایران رقم خورد...

اولین عرضه سیمان و کلینکر صادراتی در بورس کالا

بورس۲۴ : اولین عرضه سیمان صادراتی و کلینکر صادراتی در بورس کالای ایران در تاریخ ۲۴/۰۱/۱۴۰۱ به همت شرکت کارگزاری بانک ملی ایران رقم خورد.


کارگزاری بانک ملی ایران توانست برای نخستین بار عرضه سیمان صادراتی و کلینکر صادراتی را در بورس کالای ایران انجام دهد. این محصولات از دو شرکت سیمان مازندران و بین المللی ساروج بوشهر بود و جزئیات این عرضه بدین شرح است:


عرضه سیمان صادراتی تیپ ۵۲۵-۱ شرکت سیمان مازندران ۲۰۰۰ تن با قیمت پایه ۳۲دلار


عرضه کلینکرتیپ۱ صادراتی شرکت بین المللی ساروج بوشهر ۱۰۰۰۰ تن با قیمت پایه ۲۴ دلار


عرضه سیمان تیپ ۴۲۵-۱ شرکت بین المللی ساروج بوشهر ۵۰۰۰ تن با قیمت پایه ۲۹ دلار


عرضه سیمان تیپ ۴۲۵-۱ کیسه ۵۰ شرکت بین المللی ساروج بوشهر ۵۰۰۰ تن با قیمت پایه ۳۵ دلار


خاطرنشان می شود شرکت کارگزاری بانک ملی ایران از بدو ورود به بورس کالا (بهمن‌ماه ۱۳۸۶) تاکنون حضوری موثر و قابل‌توجه در حوزه‌های مختلف فعال در بورس کالا داشته است.


شرکت سیمان مازندران با داشتن سابقه‌ای ۴۰ ساله و برخورداری از پیشرفته ترین و مجهزترین فناوری تولید، معادن غنی و مرغوب، نیروی کار ماهر و توانمند با تولید سیمان با مقاومت بالا نه تنها قابلیت پاسخگویی به نیازهای داخل کشور را داشته، بلکه با عرضه این سیمان به کشورهای آسیای میانه از جمله آذربایجان، روسیه ، قزاقستان ، ترکمنستان و ... تامین بخش زیادی از نیاز کشورهای مذکور، برگ زرین دیگری بر تاریخ پر افتخار کشور و شرکت سیمان مازندران به ثبت برساند. این شرکت با صادرات به کشورهای حوزه CIS به عنوان شرکت پیشرو در زمینه تولید و صادرات سیمان به عنوان یک برند دارای ارزش و اعتبار خاصی می باشد.


شرکت بین المللی ساروج بوشهر که به عنوان بزرگترین شرکت صادرکننده کلینکر در ایران و منطقه با ظرفیت تولید روزانه ۶۰۰۰ تن کلینکر در روز مطرح می باشد دارای دو اسکله اختصاصی برای بارگیری کشتی های ۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ تنی با نرخ بارگیری روزانه ۱۰۰۰۰ تن است. به منظور تنظیم بازار کلینکر در راستای سیاست شفاف سازی بنگاه های تولیدی هم راستا با عرضه سیمان داخلی در بورس کالا برای اولین بار در کشور اقدام به عرضه سیمان و کلینکر صادراتی خود در رینگ صادراتی بورس کالای ایران کرده است.

انتهای خبر

0
0