همفکران
1400/06/09
09:18
تغییر سهام سهامداران عمده/خیزش موج حمایت در پی عقب گرد شاخص

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

حمایت در بانکی‌ها جان گرفت، صندوق بازار گردانی بانک ملت ۱۰ میلیون از سهام بانک ملت، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۵ میلیون از سهام بانک پارسیان، صندوق بازار گردانی بانک تجارت ۵۰ میلیون از سهام بانک تجارت، صندوق بازار گردانی نوین پیشرو ۱۱ میلیون از سهام بانک اقتصاد نوین، صندوق بازار گردانی بانک سین ۷ میلیون از سهام بانک سینا و صندوق بازار گردانی گروه دی ۳۰ میلیون از سهام بانک دی را خریداری کردند، همچنین بانک ایران‌زمین و بانک سرمایه نیز خریدار داشتند.


اما در دارویی‌ها، روز یکشنبه شاهد تحرک خاصی در برکت نبودیم اما روز گذشته صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا و ستاد اجرایی فرمان امام جمعا بیش از ۳ میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کردند اما شرکت سرمایه‌گذاری امین توان آفرین ساز ۷ میلیون از سهام داروسازی امین را بفروش رساند.


موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی که بیش از ۷۲ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرده بود مجددا ۱۲۰ میلیون و شرکت توسعه سرمایه رفاه ۲ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کردند، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی نزدیک ۴ میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب کیش را خریداری کرد، صندوق سرمایه‌گذاری بادرآمدثابت کاردان ۲ میلیون از سهام هلدینگ سرمایه‌گذاری توکا فولاد و شرکت صبا میهن ۳ میلیون از سهام فولاد کاویان را خریداری کردند.


در سیمانی‌ها، صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین نزدیک به ۲ میلیون، از سهام سیمان دورود، صندوق سرمایه‌گذاری سینا بهگزین یک‌میلیون از سهام سیمان ایلام، صندوق بازارگردانی توسعه ملل یک‌میلیون از سهام سیمان شمال و یک‌میلیون از سهام سیمان مازندران را خریداری کردند.


موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی مجددا بیش از ۵ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را خریداری کرد، این موسسه بیش از ۲ میلیون از سهام پتروشیمی جم و بیش از ۲‌میلیون از سهام پتروشیمی خارک را نیز خریداری کرد.


شرکت صادرفر که تاکنون ۲۸ میلیون از سهام پالایش نفت اصفهان را خریداری کرده بود مجددا ۵۰ ‌میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد، اما در پالایش نفت بندرعباس شرایط فرق می‌کرد، بانک تجارت ۱۵۰ میلیون، شرکت بانک ملت ۱۰۰ میلیون و شرکت توسعه سرمایه رفاه نیز ۱۰۰ میلیون از سهام پالایش نفت بندرعباس را بفروش رساندند.


شرکت سرمایه‌گذاری سهند ۲ میلیون از سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی نیوان ۱۴ میلیون از سهام سایپا را خریداری کردند.


شرکت سرمایه گستر آریا ۳۶ میلیون از سهام کاشی و سرامیک حافظ، صندوق سرمایه‌گذاری اکسیر سود بیش از ۱۶ میلیون از سهام کارخانجات تولیدی شیشه رازی، صندوق سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرین ۲۵ میلیون از سهام توسعه خدمات و مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری و صبا گستر نفت و گاز تامین نزدیک به ۳۰ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری هامون صبا را بفروش رساندند.


شرکت توسعه سرمایه وصنعت غدیر ۳۴۴ میلیون از سهام بین المللی ساروج بوشهری را خریداری کرد، ذذذبازارگردان شرک ۱۶۳۷۰ ذوملل ۴ میلیون از سهام اعتباری ملل و شرکت اعتباری ملل نیز ۸ میلیون از سهام تامین سرمایه امین را خریداری کردند.




انتهای خبر

0
0