سنا
1402/03/15
15:04
ترغیب سهامداران به مشارکت در افزایش سرمایه با پذیره‌نویسی الکترونیکی حق تقدم‌ها

ابوالقاسم آقادوست گفت: اقدامات سازمان بورس در راستای سهولت در فرآیند افزایش سرمایه و امکان استفاده از حق تقدم‌ها به صورت الکترونیک، می تواند منجر به ترغیب سهامداران به منظور مشارکت در فرآیند افزایش سرمایه‌ها شود.

ابوالقاسم آقادوست مدیرعامل سبدگردان سهم آشنا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ( سنا)، در رابطه با تاثیرات پذیره‌نویسی الکترونیکی حق تقدم در بازار سرمایه، اظهار کرد: باتوجه به آنکه اکنون بیشتر مسائل مربوط به بازارسرمایه به سمت فرآیند الکترونیک در حال حرکت است، اجرای این طرح می‌تواند تبعات مثبتی را همچون کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان به دنبال آورد.


وی افزود: اکنون بسیاری از سهامداران نسبت به پذیره‌نویسی الکترونیکی حق تقدم اطلاعات کافی ندارند. در همین راستا، یکی از وظایف حائز اهمیت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاع‌رسانی مناسب و آموزش به سرمایه‌گذاران است.


مدیرعامل سبدگردان سهم آشنا تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که ناشران با بحث پذیره‌نویسی الکترونیکی حق تقدم مواجه هستند، می‌توان به زیرساخت‌های الکترونیکی، فضای اینترنت و سایر موارد اشاره کرد.


آقا دوست بیان کرد: الکترونیکی شدن حق تقدم‌ها می‌تواند موجب کاهش تکمیل فرآیند اداری واریزی وجه شود، از سوی دیگر ناشران به واسطه این فرآیند الکترونیکی می‌توانند اطلاعات سهامداران را با جزئیات بیشتری در اختیار داشته باشند.


وی گفت: اقدامات سازمان بورس در راستای سهولت در فرآیند افزایش سرمایه و امکان استفاده از حق تقدم‌ها به صورت الکترونیک، می تواند منجر به ترغیب سهامداران به منظور مشارکت در فرآیند افزایش سرمایه‌ها شود.


مدیرعامل سبدگردان سهم آشنا در پایان گفت: هر تصمیم مناسبی که منجر به کاهش فرآیند اداری برای ناشران و سهامدران شود، به مرور می‌تواند توسعه بازار سرمایه و ورود نقدینگی را به دنبال آورد.


انتهای خبر

0
0