مبین تحلیل
1399/10/14
12:21
مروری بر ساختار بنیادی شرکت زرین معدن آسیا#فزرین این شرکت شامل یک شرکت اصلی به نام زرین معدن آسیا (سهام عام )و گسترش صنایع روی ایرانیان (سهام خاص...

مروری بر ساختار بنیادی شرکت زرین معدن آسیا#فزرین



این شرکت شامل یک شرکت اصلی به نام زرین معدن آسیا (سهام عام )و گسترش صنایع روی ایرانیان (سهام خاص )و سیمین معدن قزلجا(سهام خاص ) بعنوان سهام شرکت فرعی می باشد .


ماهیت شرکت در زمینه تولید کنسانتره سرب و روی می باشد .فرایند اصلی تولید، شامل خرد کردن،شستشو،تصفیه و ذوب مواد معدنی می باشد . که سرانجام از خاکه های کم عیار کنسانتره(فلوتاسیون ) روی پر عیار حاصل می شود


بازار اصلی شرکت در گذشته چندین شرکت داخلی و خارجی بوده است اما از سال۱۳۹۷ به بعد فروش صادراتی قطع شده است و تمام محصولات در بازار داخل به فروش می رسد .


سهامداران عمده ی این شرکت بیشتر اشخاص حقیقی می باشند که بیش از ۵۰ درصد سهام شرکت در اختیار آنها می باشد .اخیرا شرکت درصد مجوز خرید سهام خزانه تا حدود ۴ درصد (طی ۴ ماه شروع از اول آذر )به منزله جلوگیری از نوسانات و حفظ ارزش سهام شرکت می باشد .


سرمایه گذاری در شرکت توسعه معادن فلات زرین کیمیا به میزان ۱۰ درصد سرمایه و خرید ۲۵ درصد از سهام توسعه معادن زرین صبا به منظور ایجاد تنوع لازم در منابع خرید و اکتشاف ماده معدنی مورد نیاز انجام داده است . این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک سهام شرکت صنایع روی ایرانیان که یکی از شرکت های فرعی شرکت می باشد در فرابورس عرضه کند.


ظرفیت اسمی تولید کنسانتره روی حدود ۳۶۵ هزار تن می باشد که میانگین تولید سالیانه حدود ۸۰ هزار تن می باشد اما سال ۱۳۹۸ حدود ۵۸ هزار تن تولید داشته است. دلیل عمده این افت در تولید مربوط به کاهش سهمیه در خاکه معدنی بعنوان مواد اصلی مورد نیاز برای تولید محصول می باشد . ظرفیت اسمی تولید سرب ۳۶ هزار تن می باشد که در سالهای کذشته علی رقم ظرفیت عملی ۱۶ هزار تن حدود ۲هزارتن تولید گزارش نموده است .



در گزارش فعالیت شرکت در ۹ ماهه سال جاری حدود ۴۲ هزار تن کنسانتره روی تولید کرده است با این شرایط پیش بینی می شود در انتهای سال جاری توانایی تولید ۵۷ هزار تن محصول داشته باشد در بهترین حالت ۵۸ هزار تن که مطابق می شود با میزان تولیدی که مدیران شرکت در نظر داشتند . برای سال ۱۴۰۰ نیز تولید ۶۰ هزار تن محصول پیش بینی می شود .

انتهای خبر

0
0