همفکران
1401/03/11
11:12
#مجمع #چکاوه 📌به گزارش همفکران، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع غذایی با مشارکت 58 درصد از سهامداران رسمیت یافت و در حال برگزاری است. ✅امیرساما...

#مجمع


#چکاوه


📌به گزارش همفکران، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع غذایی با مشارکت ۵۸ درصد از سهامداران رسمیت یافت و در حال برگزاری است.


✅امیرسامان اسفندیاری مدیرعامل چکاوه به مجمع گزارش داد:



✅در سال ۱۴۰۰ رکورد فروش، تهاتر آخال با کاغذ و صادرات زده شد. آخرین افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۰و از ۲۵۹ میلیارد ریال به ۷۰۰ میلیارد بوده است. درآمد سرمایه‌گذاری شرکت به ۳۳۵ میلیارد رسیده است.۳۲میلیارد و ۸۰۰ میلیارد سود و زیان خالص شرکت است. حاشیه سود فروش صادراتی که در پروسه تهاتر آخال و کاغذ ۴درصد بالاتر از حاشیه سود داخلی است.



✅افزایش تنوع محصولات و تمرکز بر تولید و فروش محصولات با گرماژ پایین‌تر، تمرکز بر فروش محصولات با حاشیه سود بالاتر، تقویت سیاست هم افزایش و همکاری با شرکت ها هم گروه زیر مجموعه شستا، تلاش در راستای فروش به صورت نقدی یا اعتباری با حداقل مدت، افزایش سهم از بازار و... از مهم‌ترین سیاست‌های شرکت هستند.



✅در بودجه تکلیف شده که ۵ درصد از محصولات باید صادر شود، سعی می‌کنیم که مطابق بودجه عمل کنیم. ۲۷.۳۵۵ هزار تن محصول تولید کرده‌ایم که نسبت به سال قبل ۷ درصد رشد داشته و ۱۰۳ درصد از بودجه را پوشش داده‌ایم. ۲۵.۴۰۹ تن فروش داشته ایم که ۹۶ درصد بودجه را پوشش دادیم. همیشه در نیمه اول سال با کاهش تقاضا مواجه‌ایم اما با سیاست‌های درست، هزینه تامین مواد اولیه و فروش را متناسب نگه داشتیم و بدهی از بابت تامین مواد اولیه نداریم.



✅۱۰۸ درصد بودجه در فروش ریالی پوشش داده شده است. دلیل بهبود تنها تورم نیست کیفیت برخی محصولات مثل تست لاینر ۶۰ درصد افزایش یافته است. ۲۶۶۹ تن آخال وارد شده است. در دو ماهه اخیر ۱۳۰۰ تن با سیستم تهاتر آخال وارد کارخانه شده است. ضریب تبدیل آخال به کاغذ به زیر ۳۰ درصد رسیده است. میانگین کارایی ماشین خط یک در سال ۱۴۰۰ حدود ۳تن در روز بیشتر از سال ۹۹ بوده است.



✅بازنگری و بروزرسانی ریسک‌های شرکت، تهیه FS بازسازی خط خمیر، همکاری با پروژه‌های شرکت بیستون، کنترل بیشتر روی آخال ورودی و اعمال ضایعات و رطوبت دقیق‌تر، شناسایی کمیته کاهش ضایعات، شناسایی و انتخاب مشاور ممیزی انرژی، راه‌اندازی سیستم یکپارچه ملی راهکاران، انجام تکالیف مجمع، امضا توافقنامه با دانشگاه‌های تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اراک، راه‌اندازی مرکز پژوهش کاغذ و... از مهم‌ترین اموری بودند که در سال ۱۴۰۰ دنبال و انجام شدند.



Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0