دنیای اقتصاد
1400/07/18
17:30
🔵 مقاصد کوچک توریست‌های خارجی 🏝 باوجود کاهش چشمگیر بازار گردشگری بین‌المللی در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۱، افزایش سفرها در دو ماه ژوئن و ژوئیه، قرار گر...

🔵 مقاصد کوچک توریست‌های خارجی



🏝 باوجود کاهش چشمگیر بازار گردشگری بین‌المللی در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۱، افزایش سفرها در دو ماه ژوئن و ژوئیه، قرار گرفتن صنعت گردشگری در مسیر بهبودی را نشان می‌دهد.



🏝 ورود گردشگران بین‌المللی در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰ درصد کمتر از سطح ۷ ماهه سال ۲۰۲۰ ارزیابی شده و همچنین در مقایسه با سال ۲۰۱۹ یعنی سال پیش از همه‌گیری کرونا حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است. این کاهش نشان‌دهنده از دست دادن ۶۷۷ میلیون توریست بین‌المللی نسبت به هفت ماه مشابه سال ۲۰۱۹ یا ۱۱۰ میلیون نفر در مقایسه با سال ۲۰۲۰ است.



🏝 اما به رغم شروع ضعیف در اوایل سال، گردشگری بین‌المللی در ماه‌های ژوئن و ژوئیه به ویژه در اروپا پیشرفت چشمگیری در مسیر بهبودی داشته است.



🏝 کشورهای جزایر کوچک در کارائیب، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه به همراه چند مقصد کوچک اروپایی بهترین عملکرد را در ماه‌های ژوئن و ژوئیه به ثبت رسانده‌اند به‌طوری که حتی به ورود گردشگران به سطوح پیش از همه‌گیری نزدیک شده و گاهی از آن فراتر رفته‌اند.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




yun.ir/niyw۷۵



انتهای خبر

0
0