دنیای بورس
1399/11/01
10:17
۶ خبر مهم از ۶ شرکت بورسی را بخوانید

۶ خبر مهم از ۶ شرکت بورسی بخوانید.

به گزارش « دنیای بورس » به نقل از دنیای اقتصاد، سامانه کدال در بخش افشای اطلاعات بااهمیت، یکی از شلوغ‌ترین روزها را داشت و بسیاری از شرکت‌های بورسی در گروه‌های صنعتی و خدماتی مختلف وقایع مهم خود را برای اطلاع عمومی در این وب‌سایت منتشر کردند.


در این میان گزارش‌های ۶ شرکت ویتانا، آوا نوین، تولید نیروی برق آبادان، مهندسی صنعتی روان‌فن‌آور، ذوب روی اصفهان و باما در گروه الف طبقه‌بندی شده بودند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.


در اطلاعیه شرکت ویتانا انعقاد یک قرارداد فروش محصولات به فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش گزارش شده که طی آن قرار است، ۸۴۰۰ تن محصول در مدت یک‌سال و به‌صورت تسویه ۶۰ روزه به این فروشگاه‌ها عرضه شود.


شرکت سرمایه‌گذاری آوا نوین هم از «نحوه برگزاری مزایده، انتخاب برنده، وصول مبالغ و انتقال اسناد مزایده فروش» سهام شرکت سرمایه‌گذاری پاک‌اندیشان امین از شرکت‌های زیرمجموعه خود اطلاعیه داده است. در این اطلاعیه آمده است: «به موجب مصوبه هیات‌مدیره شرکت و آگهی روزنامه دنیای اقتصاد شماره ۵۰۷۴مورخ ۱۳ دی ماه متعلق به این شرکت به تعداد یک میلیون و ۳۹ هزار سهم معادل ۹۵/ ۵۱ درصد از سهام شرکت پاک اندیشان امین (شرکت فرعی) از طریق مزایده به فروش می‌رسد. مبلغ کل پایه سهام قابل واگذاری بر مبنای NAV بالغ بر ۹/ ۹۱ میلیارد تومان بر آورد شده است.»


طبق این اطلاعیه باتوجه به بالا بودن قیمت پیشنهادی سازمان اقتصادی کوثر به‌عنوان برنده مزایده برگزیده شده و قرار است ظرف ۲۰ روز پس از اعلام برنده مزایده، مبلغ معامله به‌صورت نقدی پرداخت شود.


در اطلاعیه شرکت تولید نیروی برق آبادان نیز توضیحاتی در ارتباط با «تعدیلات سنواتی» ارایه داده شده است. دلیل این تعدیل عدم در نظر گرفتن ذخیره لازم برای قانون مالیات‌های مستقیم درخصوص پرونده عملکرد سال ۱۳۹۳ سال و مبلغ آن ۵/ ۱۲ میلیارد تومان عنوان شده است.


شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور هم در اطلاعیه گروه الف خود از دریافت مجوز برای افزایش نرخ فروش محصولات خود خبر داده است.


طبق این مجوز قرار است که یکی از محصولات این شرکت (شاتون پراید، تیبا و نیسان) از ۳۰ هزار و ۹۳۳ تومان به ۳۴ هزار و ۲۳۳ تومان برسد. برای درک تاثیر این افزایش قیمت باید بدانیم که نسبت فروش این محصول به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۸۵ درصد بوده است. بر اساس اطلاعیه یادشده مبلغ فروش این محصول در سال مالی قبل ۳/ ۲۶ میلیارد تومان بوده است.


شرکت ذوب روی اصفهان هم در اطلاعیه خود خبر از نتایج شرکت در یک مزایده داده است. در این مزایده ۲۵۰۰ تن خاک روی (ماده معدنی کربناته) با عیار ۵/ ۱۲ درصد از طریق بورس کالا عرضه شده بود که شرکت یادشده برنده آن شده است. مبلغ این قرارداد ۴/ ۸ میلیارد تومان بوده که در ارتباط با آن یک ضمانت‌نامه بانکی به مبلغ ۱/ ۹ میلیارد تومان به فروشنده ارایه شده است.


یکی دیگر از برندگان این مزایده شرکت باما بوده که این موضوع در اطلاعیه گروه الف جداگانه‌ای به اطلاع عموم رسیده است. شرکت باما در این مزایده ۴۵۰۰ تن خاک روی (ماده معدنی سولفوره) با عیار ۱۹ درصد و ۱۳۵۰۰ تن خاک روی (ماده معدنی مخلوط سولفوره-کربناته) با عیار ۵/ ۲۵ درصد از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از طریق بورس کالا خریداری کرده است. مبلغ این معامله ۹/ ۱۲۵ میلیارد تومان بوده که در ارتباط با آن یک ضمانت‌نامه بانکی به مبلغ ۲/ ۱۳۷ میلیارد تومان به طرف مقابل ارایه شده است.


انتهای خبر

0
0