رمزارز نیوز
1401/05/10
12:00
بازی‌های رمزارزی، بی‌توجه به روند بازار!

بازار نزولی پروژه‌های ضعیف و غیرضروری را از بین می‌برد و پروژه‌های قانونی را قادر می‌سازد که به رشد خود ادامه… مطالعه مطلب ...

بازار نزولی پروژه‌های ضعیف و غیرضروری را از بین می‌برد و پروژه‌های قانونی را قادر می‌سازد که به رشد خود ادامه دهند، اما همچنین سبد سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ را نیز فلج می‌کند. در این میان، یکی از بخش‌هایی که فعالان بازار همچنان نسبت به آن خوش‌بین هستند، بازی‌های بلاکچینی و پروژه‌های متاورس است.


برنده‌ها و بازنده‌ها در بازار نزولی

بر اساس گزارش DappRadar و سایت کریپتو پوتیتو، بازی‌های بلاکچین از بازار نزولی دور بوده و در عوض در سه ماهه دوم سال، سود خود را در حدود ۹.۵۱ درصد افزایش داده‌اند. در واقع، می‌توان گفت که در حدود ۲.۵ میلیارد دلار در بازه سه ماهه اول و دوم امسال در این بازار سرمایه‌گذاری شده است.


ماه ژوئن به عنوان بدترین ماه برای این صنعت در تاریخ ثبت خواهد شد و حتی فضای بازی‌های بلاکچین نیز با ثبت کمترین میزان سرمایه‌گذاری در ماه با تنها ۵۰۰ میلیون دلار از گزند آن در امان نماندند. Skirmantas Januskas، مدیرعامل DappRadar، با بررسی آخرین ارقام، اظهار داشت:


ما فکر می‌کنیم که بازی‌های بلاکچینی که در دو یا سه سال آینده کلید خواهد خورد و حداقل ۱۰۰ میلیون کاربر جدید را وارد بازار ارزهای دیجیتال خواهد کرد. با ترکیب هر سه آیتم یعنی بازی‌های بلاکچینی، NFT و DeFi، چیزی واقعا جدید و هیجان‌انگیز را مشاهده خواهید کرد.


علاوه بر این، این گزارش کاهش تنها ۷ درصدی را برای فعالیت کیف پول کاربران (UAW) از سه ماهه اول نشان می‌دهد و می‌گوید که کاربران به تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز بلاکچین تقریبا با همان سرعت قبل از انفجار ترا ادامه می‌دهند.


در همین حال، میزان تراکنش‌های NFT مرتبط با بازی از سه ماهه اول تا کنون ۵۱ درصد کاهش یافته است. حجم فروش نیز ۸۲ درصد کاهش یافته است.


علاوه بر این، تعداد کل تراکنش‌های ارسال شده به قراردادهای هوشمند بخش بازی بسیار بیشتر از سایر دسته‌ها مانند DeFi، صرافی‌ها و بازارها است. در طول این ماه نیز، تراکنش‌های بازی موفق شده‌اند در بالای ۲۴ میلیون در روز باقی بمانند.


کدام بلاکچین برای توسعه‌دهندگان جذاب است؟

پلتفرم DappRadar اعلام کرد که سولانا بسیاری از NFTها و توسعه‌دهندگان بازی را جذب کرده است. این روند را می‌توان به معاملات کم هزینه و سرعت پردازش کارآمد این شبکه نسبت داد. علی‌رغم قطعی‌های متعدد شبکه، فعالیت این بلاکچین تا ۳۱۱ درصد افزایش یافته است.


به دلیل علاقه موجود در جامعه بازی‌های هیجان‌انگیز، WAX نیز کشش قابل توجهی داشته است. از ماه می، فعالیت بلاکچین آن در حدود ۶ درصد رشد داشته است.


از نظر جمعیتی، بازی دیسنترالند بیشترین محبوبیت را در آمریکای شمالی و همچنین در کشورهایی مانند اتریش، آلمان، ایسلند، لتونی و لیختن اشتاین دارد. از سوی دیگر، اکسی اینفینیتی توانسته کاربران را در کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی جذب کند. در همین حال، سندباکس نیز در چین محبوبیت پیدا کرده است. بازی فوتبال فانتزی، Sorare نیز مانند بسیاری از طرفداران فوتبال در سراسر اروپا، در کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا و سوئیس، شاهد افزایش محبوبیت خود بوده است.


انتهای خبر

0
0