بورس پرس
1401/01/29
14:16
دوپینگ بهاری شاخص بورس با فتح دوباره کانال ۱.۵ میلیونی و ثبت رکورد ۷ ماهه

دوپینگ بهاری ناشی از افزایش دامنه نوسان، منحر به صعود ۲۶.۶ هزار واحدی شاخص بورس و فتح کانال ۱.۵ میلیونی و ثبت رکورد جدید در سال جاری و پس از ۷ ماه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات سومین روز از هفته پایانی بورس در فروردین، شاخص کل با دوپینگ بهاری ناشی از افزایش دامنه نوسان ، بیش از ۲۶.۶ هزار ، طوفانی شد و ضمن فتح کانال ۱.۵ میلیونی ، رکورد جدیدی را در سال جاری به ثبت رساند.


براساس این گزارش، نماگر بازار سرمایه آخرین بار در ۱۰ شهریور سال گذشته در ارقام بیش از ۱.۵ میلیون واحدی بود و پس از هفت روز کاری در ۲۰ شهریور با از دست دادن این خط حمایتی به کانال ۱.۴ میلیونی عقب نشینی کرد.


در صعود امروز شاخص هم شرکتهای شستا، پارسان، تاپیکو، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی نوری، پتروشیمی پردیس و پالایشگاه بندرعباس با اثر مثبت ۱۷۹۵ تا ۱۱۷۳ واحدی، بیشترین نقش را داشتند تا ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی هم از مرز ۵.۹ هزار هزار میلیارد تومان عبور کند و ارزش معاملات بورس و فرابورس هم بالغ بر ۷.۳ و ۱۸۶.۷ هزار میلیارد تومان شود.


براساس این گزارش، دلیل اصلی که منجر به بازگشت شاخص بورس پس از گذشت ۷ ماه به کانال ۱.۵ میلیونی شد ، مصوبه اخیر سازمان بورس مبنی بر افزایش یک درصدی دامنه نوسان در بازار اول بورس و فرابورس است که از امروز فقط با چند شرکت کوچک و متوسط مانند سیمان غرب ، سرمایه گذاری سایپا ، سرمایه گذاری رنا ، سیمان خزر ، صنایع شیمیایی فارس ، پاکدیس ، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد و پگاه گلستان شروع شد. خواسته ای که فعالان بازار طی ماه‌های اخیر از سازمان بورس در جهت افزایش کارایی و افزایش نقدشوندگی بازار سرمایه داشتند.


با این اوصاف با اعمال این مصوبه بر روی شرکت های بزرگ، برگزاری مجامع سالانه شرکت های بورسی و فرابورسی، قوت گرفتن لغو یا تعلیق مصوبه وزارت صنعت مبنی بر وضع عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد؛ پتروشیمی ، سیمانی و غیره ، اعلام نتایج مثبت از مذاکرات برجام و ...، انتظار می رود روزهای بهاری بازار سهام برای مدتی پابر جا باشد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0