بورس۲۴
1400/06/15
09:51
عرضه اولیه چهارشنبه ، چقدر نقدینگی نیاز دارد؟

خرید سهم چقدر پول از بازار جذب می کند؟ هر کد معاملاتی باید چقدر حساب خود را شارژ کند؟ مشارکت در این عرضه اولیه پس از مواجه شدن با عرضه اولیه شرکت های بسیار کوچک ارزش دارد...

عرضه اولیه چهارشنبه ، چقدر نقدینگی نیاز دارد؟

بورس۲۴ : روز چهارشنبه هفته جاری شاهد عرضه اولیه سهام شرکت جهان فولاد سیرجان خواهیم بود.قرار است ۱۰ درصد از سهام شرکت معادل ۴ میلیارد سهام با قیمت در دامنه ۴۵۰ تا ۵۵۰ تومان عرضه اولیه شود که انتظار می رود سهم با توجه به جذابیت خود در سقف دامنه یعنی قیمت های ۵۵۰ تومان معامله شود.


به عبارتی این عرضه به ۲۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد که البته با توجه به حجم معاملات روزانه رقم قابل توجهی نیست.


در برنامه عرضه اولیه این سهم ، سهمیه هر کد معاملاتی ۸۰۰۰ سهم تعیین شده است ، در واقع هر کد معاملاتی به نهایتا" ۴.۴ میلیون تومان نقدینگی نیاز دارد ، البته با توجه به تعداد شرکت کنندگان در این عرضه اولیه انتظار می رود سهام کمتری به هر کد معاملاتی برسد.


با فرض شرکت حداقل ۳ میلیون نفر در این عرضه حداکثر ۱۳۰۰ سهم به هر فرد تعلق خواهد گرفت.در عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری ۲.۸ میلیون نفر شرکت داشته اند.


همچنین در عرضه اولیه هامون صبا نیز میزان مشارکت۲.۶ میلیون نفر بوده است.این روند نشان می دهد هر چه عرضه ها کوچکتر باشد ، میزان مشارکت مردم هم کمتر است ، در حالی که با عرضه های بزرگتر و احتمال تخصیص سهام بیشتر، میزان مشارکت نیز بالاتر می رود.



"بورس ۲۴" دارنده مجوز مشاوره رسمی سرمایه گذاری از "بورس" روزانه ده ها محتوای خبری-تحلیلی را در اختیار شما مخاطب گرامی قرار می دهد ، بخشی از محتوای تولید شده به دلیل اثر گذاری مستقیم بر معاملات شما در بورس شامل پیش بینی جامع بازار ، تحلیل سهم ها ، سیگنال خرید و فروش ، معرفی هفتگی سبد سهام ، اخبار ویژه از شرکت ها ، مشاوره آنلاین و... به صورت ویژه ارائه می شود ، لذا پیشنهاد می گردد برای استفاده کامل از خدمات تحلیلی ، خبری و مشاوره ای این رسانه به خانواده بزرگ مشترکین ویژه بپیوندید.

انتهای خبر

0
0