رمزارز نیوز
1400/12/20
12:26
طرح جدید بیت کوین برای رقابت با اتریوم

امروز (۱۱ مارس ۲۰۲۲) صرافی ارز دیجیتال Okcoin اعلام کرد با همکاری پلتفرم‌های Stacks Accelerator و Stacks… مطالعه مطلب ...

امروز (۱۱ مارس ۲۰۲۲) صرافی ارز دیجیتال Okcoin اعلام کرد با همکاری پلتفرم‌های Stacks Accelerator و Stacks Foundation قصد دارد پروژه BTC Odyssey را توسعه دهد. پروژه بیت کوین اودیسه تا امروز ۱۶۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است و قصد دارد بیت کوین را به بستری جهت توسعه پروژه‌های غیرمتمرکز تبدیل کند. هدف این پروژه رقابت با اتریوم در میزبانی از DAppsها است.


به گزارش وبسایت دی‌کریپت، بیت کوین اودیسه یک صندوق جدید ۱۶۵ میلیون دلاری است که توسط Digital Currency Group، GBV Capital، White Star، GSR و چند شرکت و گروه دیگر حمایت می‌شود.


به کمک این پروژه تمام عناصر وب ۳ شامل بازی‌های مبتنی بر کریپتو، پروژه‌های DeFi، توکن‌های NFT، پروتکل‌های DAO و بستر متاورس به شبکه بیت‌کوین منتقل می‌شوند. تا به امروز اتریوم برترین بلاک چین برای توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بوده است. حال برخی از توسعه‌دهندگان بیت‌کوین می‌خواهند تغییری در این رده‌بندی ایجاد کنند و پلتفرم Stacks قصد دارد نقش اول را در رسیدن به این هدف ایفا کند.


پروتکل Stacks در سال ۲۰۱۶ توسط مونت علی (Muneeb Ali) و رایان شی (Ryan Shea) تاسیس شد. این پروتکل اپن‌سورس است و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا قراردادهای هوشمند و توکن‌های NFT را در بلاک چین بیت کوین طراحی و اجرا کنند. در ژانویه سال گذشته استکس از اولین شبکه اصلی خود رونمایی کرد. در پی این رویداد حجم بازار STX، توکن بومی این شبکه، به رقم بی‌سابقه ۳.۷ میلیارد دلار رسید. در حال حاضر ارزش بازار STX حدود ۱.۸۴ میلیارد دلار است.


در روزهای گذشته نیز در پی انتشار اخبار مربوط به پروژه بیت کوین اودیسه قیمت این رمزارز از حدود ۱.۰۶ دلار به ۱.۸۹ دلار رسید. طبق گزارش CoinMarketCap در حال حاضر هر واحد توکن STX با قیمت ۱.۴۰ دلار معامله می‌شود.


علاوه بر دریافت بودجه‌های مالی، پروژه‌های منتخب بیت‌کوین اودیسه از سازمان‌های فعال در حوزه بلاک چین و فناوری کمک و مشاوره عملی دریافت خواهند کرد. طرح بیت کوین اودیسه توسط الکس چیژیک (Alex Chizhik) و کایل الیکات (Kyle Ellicott) پیشنهاد شد. چیژیک و الکیات جزو مدیران توسعه این پروژه خواهند بود. سرمایه‌گذاران این پروژه نیز عبارتند از: Digital Currency Group، GSR، و White Star Capital. این مجموعه‌ها سرمایه و منابع خود را به توسعه پلتفرم استکس اختصاص خواهند داد.


بیت‌کوین اودیسه همچنین به پروژه‌هایی مانند MiamiCoin که با هدف ایجاد یک شهر رمزارزی توسعه یافته‌اند پاداش‌هایی اعطا خواهد کرد. این پاداش‌ها در قالب یک ارز دیجیتال خواهد بود که در پروتکل استکس توسعه یافته است.


انتهای خبر

0
0