بورس پرس
1401/03/30
00:00
دستور کار چادرملو در سال جاری برای دستیابی به پنج طرح دانش بنیان

چادرملو در سال جاری، پنج طرح دانش بنیان شامل طراحی و ساخت تجهیزات معدنکاری نوین IPCC، ساخت پنل های خورشیدی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات حفاری را در دستور کار قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، داوودآبادی مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه فن آوری صنایع کانسار با اشاره به اهداف در بهره گیری از فناوری های نوین و ساخت ماشین آلات صنعتی و معدنی گفت: این شرکت به دنبال ایجاد تحول بزرگ در زمینه دستیابی به فناوری‌های نوین در ساخت ماشین‌آلات داخلی با هدف افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف انرژی و مهمتر از همه قطع وابستگی به خارج و تثبیت ارتباط میان تولیدکنندگان، صنعتگران و مراکز علمی است .


وی افزود: شرکت صنایع کانسار با پشتوانه دو شرکت چادرملو و ماشین سازی اراک تکیه بر نیروی انسانی متخصص و بهره‌مندی از فناوری‌های روز و مدیریت اصولی در چالش برانگیزترین حوزه‌های اجرای پروژه‌های صنعتی و معدنی با بومی‌سازی حساس‌ترین حوزه‌های دانش مربوط به تجهیزات صنایع معدنی و تولیدی مرتبط در کنار مدیریت ساخت و استفاده از ظرفیت های داخلی و بطور خلاصه ساخت و تولید ماشین‌آلات و تجهیزات و توانمندسازی سازندگان داخلی را در دستور کار قرار داد.


این مقام مسئول ادامه داد: طبق اولویت های اصلی تبیین شده از سوی مدیرعامل چادرملو در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، ۵ طرح دانش بنیان شامل طراحی و ساخت تجهیزات معدنکاری نوین IPCC ، ساخت پنل های خورشیدی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات حفاری تا عمق ۲۵۰۰ متر، ساخت گلوله های آسیاب واحدهای فرآوری و ساخت واگن های باری لبه بلند در دستور کار قرار گرفت و نتایج قابل قبولی حاصل شد.


داوودآبادی عنوان کرد: رسالت دانش بنیان تعریف شده برای این شرکت گامی مهم در مسیر تعالی دانش خانواده بزرگ چادرملو و توسعه پایدار داخل از طریق داخلی سازی تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته صنایع معدنی است. به نحوی که با توجه به شرایط تحریمی حاکم ناشی از تروریسم اقتصادی ابرقدرت ها، تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای شرکت های در حال بهره برداری و پروژه‌های توسعه چادرملو با تکیه بر ظرفیت دانشی و زیرساخت های سازندگان داخلی در زمان مقرر و با جلوگیری از خروج ارز و بدون وابستگی به خارج تامین می شوند.


وی مهم ترین چالش در مسیر افزایش اکتشاف ذخایر پنهان و عدم امکان افزایش ظرفیت تولید فولاد طبق اهداف برنامه افق ۱۴۰۴ را عدم دسترسی به فناوری های جدید اکتشاف عمیق دانست و اضافه کرد: بخش عمده اکتشافات فعلی معادن به دلیل استفاده از ماشین آلات حفاری قدیمی بصورت سطحی هستند. از این رو، چادرملو با تامین ۸ دستگاه ماشین آلات حفاری تا عمق ۲۵۰۰ گامی مهم برای اکتشافات گسترده در فلات مرکزی و بطور کلی در سراسر ایران برداشت. با این حال این تعداد ماشین به هیچ وجه پاسخگوی نیاز طرح های اکتشافی معادن نیست و کمبود چنین ماشین آلاتی با فناوری ساخت بالا، کشور را با یک چالش اساسی روبرو خواهد کرد. از این رو مرحله طراحی و تولید ساخت ماشین حفاری عمیق در این شرکت آغاز شده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0