بتاسهم
1400/03/25
17:04
#شگویا و مجمع اختصاصی همفکران شگویا 78 تومان سود تقسیم کرد/ در ریزش سهم کنار سهامداران بودیم / افزایش سرمایه به نفع سهامداران نیست مجمع عمومی سا...

#شگویا و مجمع


اختصاصی همفکران شگویا ۷۸ تومان سود تقسیم کرد/ در ریزش سهم کنار سهامداران بودیم / افزایش سرمایه به نفع سهامداران نیست



مجمع عمومی سالیانه شرکت پتروشیمی تندگویان روز سه شنبه ۲۵ خرداد ماه برگزار شد. در ابتدای جلسه مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان با بیان اینکه ورود شرکت به بازار سرمایه از اتفاقات مثبت سال گذشته بود اظهار کرد: در این سال رکورد شرکت از ابتدای راه اندازی تاکنون، برای سومین سال متوالی شکسته شد و به میزان یک میلیون و پانصد هزار تن رسید.


سیدرضا قاسمی‌شهری کسب رتبه برتر در ارزیابی فرآیندهای کسب و کار توسط شرکت «تکچی» و بهبود عملکرد در تولید را از جمله دستاوردهای سال گذشته اعلام کرد و گفت: در سال گذشته موفق به تولید اسید ترفتالیک خالص به میزان ۵۳۲۰۵۱ تن و با ثبت ۴۶ درصد رشد، پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری به میزان ۲۸۶۷۴۲ تن و با ثبت ۲۵ درصد رشد، پلی اتیلن ترفتالات گرید الیاف به میزان ۳۰۱۹۹۷ تن و با ثبت ۲۶ درصد رشد، نخ مصنوعی به میزان ۳۱۰۱۱ تن و با ثبت ۳ درصد رشد شدیم.


مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان با اشاره به چالش های حوزه بازرگانی از جمله محدودیت صادرات به دلیل لزوم تامین نیاز بازار داخل اظهار کرد: به دلیل نیاز داخل کشور مجبوریم محصول خود را از مسیر بورس بفروشیم و بر همین اساس قیمت گذاری محصولات را شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام می دهد. او افزود: ممنوعیت صادراتی برای فعالیت های شرکت، محدودیت هایی را ایجاد کرده است؛ اما امیدواریم سال آینده بتوانیم صادرات داشته باشیم تا نیازی به ارز صادراتی نداشته باشیم.


قاسمی‌شهری با اشاره به مشکلات لجستیکی ناشی از آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا گفت: به دلیل وقوع آتش سوزی مخازن در حمل مواد با مشکل مواجه شدیم که حدود ۲۳۷ میلیارد تومان برای شرکت هزینه داشته است. وی همچنین از اجرای موفقیت آمیز طرح تولید چادر مشکی، ماسک و البسه به عنوان طرح های توسعه ای شرکت سال ۹۹ خبر داد.


وضعیت مالی


مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان با اشاره دستیابی به رتبه ۴۰ در میان یکصد شرکت برتر کشور اظهار کرد: در سال گذشته سودآوری شگویا ۷۶ درصد نسبت به سال ۹۸ رشد داشته است. وی همچنین برخی پرونده های مالیاتی شرکت را مختومه شده اعلام کرد و گفت: به تازگی شرایط بهره مندی از ال سی داخلی نیز فراهم شده است.


نتیجه عملکرد عملیاتی شرکت


مدیرعامل شگویا گفت: با وجود اینکه در سال ۹۶ سود سهام شرکت صفر بوده است در سال های اخیر به کمک حضور در بازار دوم فرابورس و تلاش کارکنان شاهد افزایش سودآوری بودیم؛ به طوری که شرکت در سال گذشته ۸۸۷ ریال سود محقق کرده است.


تا پایان شهریورماه امسال با راه اندازی انبار اتوماتیک پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰ نفر از پرسنل را به واحدهای دیگر منتقل کنیم. قاسمی‌شهری با اشاره به توسعه سبد محصولات شرکت اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال به اهداف خود شامل یکپارچه سازی سامانه های مالی بازرگانی، تامین و تدارکات دسترسی پیدا کنیم. او با بیان اینکه شرکت ۸۷.۷ ریال به ازای هر سهم سود محقق کرده است گفت: منابع مالی لازم برای پرداخت سود را فراهم کردیم اما اختیار تقسیم سود برای هر سهم به عهده تصمیم گیری مجمع است.


در ریزش سهم کنار سهامداران بودیم


سعید محبی فر معاون سرمایه گذاری خلیج فارس به عنوان رئیس مجمع در پاسخ به پرسشی در مورد دلایل ریزش سهم از ۳ هزارتومان تا ۸۰۰ تومان اظهار کرد: این نوسانات به روند بازار سرمایه مربوط است. همانطور که در چند سال گذشته مشاهده کردیم همیشه بازار نوسان داشته است. در سال ۹۹ به دلیل اینکه شیب افزایشی زیاد بود، شیب کاهشی هم سریع بود. او ادامه داد: ما وظیفه داریم در راستای افزایش سودآوری و کاهش هزینه ها اقدام کنیم و در مواقع مورد نیاز از سهم به صورت منطقی حمایت کنیم که این امر از طریق صندوق بازارگردانی خلیج فارس انجام شده است. محبی گفت: تمام تلاش خود را کردیم که در ریزش سهم در کنار سهامداران باشیم و باز هم کمک می کنیم. سهم ارزشمند است.


افزایش سرمایه به نفع سهامداران نیست


او همچنین در واکنش به پرسش یک سهامدار در مورد لزوم افزایش سرمایه گفت: افزایش سرمایه را از نظر دور نداریم اما طبق بررسی ها مشخص شد که تجدید ارزیابی به دلیل مالیاتی که به شرکت تحمیل خواهد شد خیلی به نفع سهامداران نیست.


در پایان سود تقسیمی شگویا ۷۸۳ ریال (معادل ۹۰ درصد سود شرکت) اعلام شد.



انتهای خبر

0
0